Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tror på fotstropparnas comeback nu

  • Tror på fotstropparnas comeback nu

    Publicerad av Knatte på 1 augusti, 2008 vid 16:28

    Såg denna bilden på Mistral aktuella One-design bräda och där har man inte sparat in på fotstropparna direkt:smile:
    13 fotstroppar är inte att leka med?? tror vi hade 9 stycken stroppar som mest på vara gamla Corse racers på 80-talet:cool2:

    boards_enlarge_540x715_13_onedesign_eng.png

    Knatte svarade 15 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • booman

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 16:48

    Shit!:laugh: Va grymt… Är det därför som de gamla “kossorna” är så dyra på blocket nu…:wink: När man ser att de kommer tillbaka…

  • Knatte

    Gäst
    1 augusti, 2008 vid 19:18

    @BooMan 486398 wrote:

    Shit!:laugh: Va grymt… Är det därför som de gamla “kossorna” är så dyra på blocket nu…:wink: När man ser att de kommer tillbaka…

    Så måste det ju vara… Fotstroppar är inte gratis:wink: Tror du är lösningen på spåren när det gäller blocket mysteriet!

  • surferhecke

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 19:30

    hah jävligt fin bräda

  • booman

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 20:55

    @Knatte 486455 wrote:

    Så måste det ju vara… Fotstroppar är inte gratis:wink: Tror du är lösningen på spåren när det gäller blocket mysteriet!

    Man har väl “njure”!:grin:

  • blueboard

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 09:49

    Det är ju rena julaftonen när man ska stoppa fötterna i stropparna på den.:santa:

  • carl-r

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 09:52

    Jag tycker att det verkar väldigt bra.

  • Knatte

    Gäst
    2 augusti, 2008 vid 10:21

    @Carl R 486560 wrote:

    Jag tycker att det verkar väldigt bra.

    Visst är det bra med fotstroppar, men detta känns lite overkill väll? Inte lätt att trampa omkring på denna brädan, utan att trassla in sig i stropparna..
    Har åtta stroppar på min paacer och det känns som nästan max på en bräda:tongue:

  • carl-r

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 10:27

    Nya Equipe III RD har samma stroppositioner som på min II XR. Men ändå när jag tittar på den där så ser jag stroppar på de ställen där jag ställer fötterna utanför stropparna på min.

  • celtic

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 11:04

    Ja man brukar ta bort c:a 4st av stropparna. Körde OD os klass på 90-talet. Lite blandade känslor när jag ser brädan. Vet ej om jag ska bli glad eller spy.

  • carl-r

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 11:15

    Det är väl bara att skruva bort dom om man inte gillar dom?

  • Knatte

    Gäst
    2 augusti, 2008 vid 13:20

    @Carl R 486590 wrote:

    Det är väl bara att skruva bort dom om man inte gillar dom?

    Självklart är det ju den bästa lösningen, om man tycker de är för många till antalet! :tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tror på fotstropparnas comeback nu

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.