Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trött på dansk som är “Stadig i papkasse”

  • Trött på dansk som är “Stadig i papkasse”

    Publicerad av feg på 23 september, 2004 vid 10:21

    Sedan säljes gjordes behandlar en (eller flera) danska surfshoppar det är en utökning av deras butiker.

    Hela säljes är ju nedlusad med:
    – “Stadig i papkasse …”
    – “Nyt brædt i papkasse …”
    – “Nyt i papkasse …”
    – “Udstillingsmodel …”
    – osv osv osv …

    Kanske har jag missuppfattat nåt men jag trodde att “säljes” var en kanal för försäljning mellan surfare och inte en marknadsföringskanal för butiker att prångla ut brädor till surfarna.
    Att de sedan inte ens kan ange priser i svenska kronor tycker jag är ännu värre.

    Tycker att det borde finnas en “dansksäljes” och en “säljes” så man slipper danska nasare och schackrare om man vill.

    Äh, jag vet inte. Kanske är ja bara på surt humör och behöver lite vind, vågor, sol och värme för att slippa irritera mig.

    /feg

    feg svarade 19 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    23 september, 2004 vid 10:25

    Jo, detta är en sak måste jag hålla med om.

    “Köp&Sälj” är INTE ett forum för butiker att kränga beggat å fjolårsprylar i.

    Om man sponsar konfen med en banner eller nåt så tycker jag det är helt OK (öh, till och med bra) med en blänkare om att “nu är det fetrea hos oss på allt!” med avsändare å så. Kan ju vara intressant att spana in.

    Men att utnyttja köpåsälj till sådant här… Nej.Köpåsälj är för privatpersoner. Punkt.

    Handla På!

    (fast våra grannar i väst är ju välkända för sin handlarmentalitet, där ligger vi svenskar duktigt i lä!)

  • apelbapel

    Medlem
    23 september, 2004 vid 11:00

    Helt rätt, ut med danskarna från köp/sälj. Kan inte annat än hålla med om att deras “krängar” style är väl påfrestande emellanåt.

  • speedjanne

    Medlem
    23 september, 2004 vid 11:07

    Jag köpte ett kartongnytt Gaastra N5 7.6 för 2500dkr av en dansk,svinbilligt!Varför gnälla när man kan få bra grejor billigt?Dessutom skall man väl inte dra alla över en kam kant eller vad det nu heter?
    Nä kör hårt danskar fortsätt sälj erat “utstyr” grin.gif

  • dr-masse

    Medlem
    23 september, 2004 vid 11:10

    Vill, för säkerhets skull, bara påpeka att min kritik gäller “shoppar” som lägger ut fjolårs- och beggat under köp-å-sälj här på konfen. Oavsett om man är dansk, svensk eller mångubbe.

    Danska surfers som vill sälja har ju samma rätt som alla att annonsera. Själv väntar jag på de första tyska privatannonserna, men de kommer nog…

    Surfa På!

  • feg

    Medlem
    23 september, 2004 vid 11:37

    Skitbra att du fått tag i “papkasse”-nya grejjer billigt Speedjanne.

    Men jag tycker det är lite magstarkt av kommersiella att utnyttja ett “gratis” forum som Steffo för marknadsföring.

    Jag håller med drMasse om att det är bra om shoppar sponsrar Steffo och på så vis kan marknadföra sina grejeer.
    Detta tycker jag att Wallen, Skidsport osv. osv. sköter jättebra. Som det nu är tycker jag att det är snedvriden konkurrens mellan svenska och danska shoppar genom att danskarna nyttjar Steffo-säljes och att svenska shoppar då avstår från ”dansk-marknadsföring” tycker jag är ett klart bevis på professionalism.
    Tänk bara om alla svenska shoppar skulle börja pumpa in annonser under säljes här på Steffo med alla olika brädor, segel dräkter osv. Hur skoj vore det?

    Nä, “Steffo-säljes” för privatpersoner och ”betal-banners” för shoppar som då kan länka till sina egna sidor.

    /feg

  • g_l

    Medlem
    23 september, 2004 vid 12:05

    Apropå att dr Masse väntar på tyska annonser: Någon som provat att köpa beggat privat från Tyskland? Med tanke på marknadens storlek och med tanke på de låga priserna på fjolårsbrädor hos tex Keppler, så kanske man kan göra klipp på begagnade surfprylar också??
    Ta ex vis tyska E-bay:E-bay i Tyskland

  • oscar

    Medlem
    23 september, 2004 vid 12:42

    HJåller med bort med alla annonser från butiker. Ska de annonsera kan de väl göra en annons och inte 10!!!!

  • calle

    Medlem
    23 september, 2004 vid 12:45

    Jag håller med, inga shoppar på “säljes” forumet.
    Dom skall köpa reklamplats av steffo.
    Det är vad jag tycker.
    / Calle

  • feg

    Medlem
    23 september, 2004 vid 13:09

    Om man köper beggat privat från Tyskland, får man med alla ”tysk-style-prylar” då?

    Jag tänker på saker som:
    – Neonrosa spandexcyckelshorts (alternativt stringbadbrallor) samt strumpor för ”puch-up”
    – Sommarvindsurfinghanskar
    – Bandana att ha på huvudet (helst neongrön)
    – Rakad bringa med två dagars stubb
    – Blonderad fjun-mushe
    – Blonderad och permanentad 80-tals pudelfrilla

    Det måste ju finnas ett ”tysk-kit” att köpa, hur kan det annars komma sig att de alla ser likadana ut.

    /feg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trött på dansk som är “Stadig i papkasse”

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.