Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Trött på din VW-motor?

• Trött på din VW-motor?

Posted by anonym-anvandare on 25 februari, 2003 at 21:16

Köp min Volvo B23 med adapterplatta till VW-buss. Har suttit i en 86a med 5växlad låda, vet inte vilka fler den passar. Säljes med motorbalk och ljuddämpare. finns i Kalmar. p. 2500:-

zehlertz replied 21 years, 9 months ago 3 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • judo-freddan

Member
    26 februari, 2003 at 14:10

Vilken modell passar den till. T2 eller T3?

• zehlertz

Member
    26 februari, 2003 at 14:26

Är den konverterad till VW:s växellåda?
    Är det bara motor som föjer med?
    Ska ev. köpa en VW 85:a *med 4 växlad låda*

skulle det innebära mkt meck för att få den att passa med din?

• anonym-anvandare

Member
    11 mars, 2003 at 10:39

Jag tog den från en T3a -86a men jag tror det är samma fästen i växellådan på T2an. men är inte säker.

• anonym-anvandare

Member
    11 mars, 2003 at 10:43

Zehlertz

Den är konverterad och ska bara vara o “slänga i”. Är inte omöjligt att någon bult saknas men det är isåfall standard bult. Är som sagt inte säker på om den passar 4 vxl låda men tror det.
    för snabbare svar kan ni maila mej på arvid0@yahoo.com

• judo-freddan

Member
    11 mars, 2003 at 12:27

Har för mig att det kan bli strul med besiktningen om man har 4-vxl låda och mer än 112hk. Ett tips är att kolla upp detta!

• anonym-anvandare

Member
    12 mars, 2003 at 15:52

Sant att man ska kolla upp det innan! Vet inte om gränsen är 112 hk, isåfall är det lugnt för en B23a har just 112 hk.

• zehlertz

Member
    14 mars, 2003 at 08:51

Så sant. Gränsen är egentligen B19. En B23 har för hög effekt *för den 4växlade*

Sen kan du ju givetvis fuska dig igenom. Det står en till salu i växjö med en B23 i *fast typad för B19*

Vet inte hurpass bra dom kollar upp det vid typningen… men besiktningsfolket skall väl gå att lura!

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Trött på din VW-motor?

You must be logged in to create new discussions.