Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Trött på din VW-motor?
-
Trött på din VW-motor?
Posted by anonym-anvandare on 25 februari, 2003 at 21:16Köp min Volvo B23 med adapterplatta till VW-buss. Har suttit i en 86a med 5växlad låda, vet inte vilka fler den passar. Säljes med motorbalk och ljuddämpare. finns i Kalmar. p. 2500:-
zehlertz replied 21 years, 9 months ago 3 Members · 7 Replies -
7 Replies
-
Är den konverterad till VW:s växellåda?
Är det bara motor som föjer med?
Ska ev. köpa en VW 85:a *med 4 växlad låda*skulle det innebära mkt meck för att få den att passa med din?
-
Jag tog den från en T3a -86a men jag tror det är samma fästen i växellådan på T2an. men är inte säker.
-
Zehlertz
Den är konverterad och ska bara vara o “slänga i”. Är inte omöjligt att någon bult saknas men det är isåfall standard bult. Är som sagt inte säker på om den passar 4 vxl låda men tror det.
för snabbare svar kan ni maila mej på arvid0@yahoo.com -
Har för mig att det kan bli strul med besiktningen om man har 4-vxl låda och mer än 112hk. Ett tips är att kolla upp detta!
-
Sant att man ska kolla upp det innan! Vet inte om gränsen är 112 hk, isåfall är det lugnt för en B23a har just 112 hk.
-
Så sant. Gränsen är egentligen B19. En B23 har för hög effekt *för den 4växlade*
Sen kan du ju givetvis fuska dig igenom. Det står en till salu i växjö med en B23 i *fast typad för B19*
Vet inte hurpass bra dom kollar upp det vid typningen… men besiktningsfolket skall väl gå att lura!
Log in to reply.