• Tsunamisar

    Publicerad av kamaaina på 28 december, 2004 vid 15:25

    Hoppas ni inte har spenderat sista tiden i asien eller att ni har några anhöriga där, lär visst ha varit en och annan våg där….. frown.gif
    Hoppas alla kommer hem!

    getwet svarade 19 år, 4 månader sedan 20 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    28 december, 2004 vid 16:02

    Det var verkligen hemskt det som hände. Hittade denna bild på nätet. Vilken vacker men livsfarlig våg.

  • stang

    Medlem
    28 december, 2004 vid 16:05

    Alla jag känner som varit i Thailand har klarat sig tack o lov!!!

    jag har däremot en arbets polare som är i Sri Lanka, jag har ingen aning var han är eller om han har klarat sig, det är bara att hoppas…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 december, 2004 vid 17:28

    Saknar en kollega. Kan bara hoppas att han lever…

    Som många andra försöker jag förstå krafterna.
    Hittade denna film. De första sekunderna visar en helt vansinnigt stor våg.
    Lider verkligen med dom stackare som helt ovetandes kom i dess väg.

    http://www.dn.se/DNet/road/Classic/article/12/jsp/mediaPop.jsp?a=359760&d=10&redirectTo=%2Fcontent%2F1%2Fc6%2F35%2F97%2F60%2Fkaolak.rm&mediaType=moviefile&mediaFile=kaolak.rm

  • tdk

    Medlem
    28 december, 2004 vid 21:35

    Fy fan!! Dom är uppe i 60 000 döda nu, och varnar för lika många till i epedimier enl BBC.. Sjukt! Man får hålla tummarna för alla som har annhöriga där nere.. Fick SMS av min arbetskamrat som är där.. Uppenbarligen va han ok iallafall..

  • nickesurf

    Medlem
    29 december, 2004 vid 00:08

    Ja, det är helt ofattbart…hörde på radion nu att det saknas 1500 svenskar…hopppas verkligen att det är som de inte har möjlighet att höra av sig…

  • herodude

    Medlem
    29 december, 2004 vid 00:44

    ja fy fan jag känner en som känner en som inte vet vart hennes farsa är nu… eller att han är i thailand men han är fortfarande saknad….

  • anders_hoffman

    Medlem
    29 december, 2004 vid 09:49

    Tänk att nåt så vackert kan vara så farligt…

    Uppe i 77000 döda nu, 1500 svenskar saknas..

  • nordmark

    Medlem
    29 december, 2004 vid 12:36

    Tjena röken

    Gott nytt år på dig din gamle surfare, hoppas du kommer iväg till canada snart så man kan åka och hälsa på dig.

    nordmark cool.gif

  • kamaaina

    Medlem
    29 december, 2004 vid 15:38

    Tjena Jocke, fick antagningsbeskedet haeromdagen, sokt visum nu, sa jag borde komma ivaeg i Januari….

  • walle

    Medlem
    29 december, 2004 vid 16:31

    Det behövs verkligen hjälp i Asien nu frown.gif och det bästa vi kan göra här ifrån e att skänka en slant!

    enklast är att gå in på http://www.svt.se/radiohjalpen/ och skänka en liten slant, tänk på att varje krona hjälper till…

    och har man råd med en surf/kiteutrustning så anser jag att man har råd med en 100-lapp eller ett par.

    Som förälder tänker man extra mycket på alla dom barn och föräldrar som hamnat mitt i detta helvete

    Så nu vill jag se att alla här på forumet skänker någånting!

  • jeppe

    Medlem
    29 december, 2004 vid 17:43

    Håller verkligen med!

    Går går även att skänka här http://www.redcross.se på pg 900 800-4, skall märkas med “Flodvågornas offer”.

    Mycket tragiskt det som hänt. frown.gif

  • mjunken

    Medlem
    29 december, 2004 vid 18:15

    Håller med till 100%

    Ett par hundralappar känns inte som en stor uppoffring…..

    Fy faan va hemskt det är. Mn kusins chef va där med fru och 2 barn 5 och 8 år. Dom käkade frukost när runtorna slogs in av vattnet, han och frun klarade sig men båda barnen sögs ut i havet. Han hittade dom idag ibland dom döda på 2 olika kyrkor…. frown.gif

  • mattap

    Medlem
    30 december, 2004 vid 07:43

    personligen tycker jag det blir värre för varje dag som går! I början tänkte man att “jaja, då var det några som strök med igen” man är så avtrubbad efter all skit i Irak och mellanöstern.

    Sa till farsan på juldagens tidiga morgon att -“va fan, det är ju bara lite vatten, det är ju inte en bomb som har exploderat” då förstod man inte vidden av det hela!

    Men nu när man får höra repportage från flygplatser där resenärer berättar så känns det mycket närmare och jag fick anstränga mig ordentligt både i går när jag kollade på nyheterna och imorse när jag körde till jobbet och lyssnade i bilen för att inte börja gråta.

    Oj vad tacksam man är att man inte känner någon som är drabbad (ännu?), ger en perspektiv på vardagsproblemen!

    En stor eloge till dem som reser ner för att hjälpa till, tycker dem är de stora hjältarna!

    /Mats

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2004 vid 09:58

    Såg Band aid 20 på tv igår, som samlar in pengar för svältande i Afrika. Tycker detta berör mycket mer än katastrofen i Asien, även om den är RIKTIGT illa.
    Tänk om alla givmilda människor/regeringar som skänker pengar nu hade skänkt lika mycket pengar till annat elände i världen.
    Antagligen så är situationen främst i Afrika men även andra delar av världen så illa att vi västerlänningar inte kan förstå och ta åt oss. Framförallt så drabbar det ingen av oss (med all respekt för er som mist anhöriga) eller våra billiga semesterparadis.

    Missförstå mig inte, jag klagar inte på er som engagerar er i jordbävningens offer. Jag tycker att alla som skänker pengar till Asien är “hjältar” och pengarna behövs där. Men det är lätt att glömma de riktigt stora problemen på vår lilla jord som fortgår dag in och dag ut år efter år.

    GOTT NYTT ÅR!
    Tobbe

  • getwet

    Medlem
    30 december, 2004 vid 11:15

    Julhelgens avslutning blev inte direkt någon “glädjens” helg……och nyårsfirandet lär väl få en ganska unken smak i munnen efter det som hänt.

    Vår familj har nu bestämt att inte smälla av några raketer till nyår, den planerade pengen till inköp av dessa går nu istället direkt till välgörande ändamål på Sri Lanka. Hoppas att fler gör detsamma!

    Vi kommer också att dra ned ordentligt på nyårsfirandet och istället hoppas på att våra nära vänner hittas……..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.