Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TT imorgon, sista chansen i år?

  • surferboy

    Medlem
    30 december, 2006 vid 10:32

    Sticker dit nu och är där strax efter 12! 🙂

  • the_novice

    Medlem
    30 december, 2006 vid 15:36

    Sicket skitväder, men lite dålig uppslutning tycker jag nog att det var ändå…
    Blev 30.9 knop som toppnotering och det får man väl vara nöjd med i den crossbanan som det var idag. 🙂

  • jester

    Medlem
    30 december, 2006 vid 15:38

    Sitter inne med värsta förkylningen… Inte så kul o vara ute i det skitväder som infann sig idag då…

    Men gott att ni kunde ta tillvara på vinden!

  • faster

    Medlem
    30 december, 2006 vid 15:48

    Hur gick det Gustav? tog du sista chansen för att skrämma upp ditt kit över 30? Gott nytt år på dig.

  • surferboy

    Medlem
    30 december, 2006 vid 17:59

    Det var ett riktigt skitväder. Jag var ordentligt överriggad med mitt 6,3. Det blev en rodeotur in och ut sedan gav jag mig. Det var inte ens kul 🙁

    Hade hoppats på ett pb men det får bli nästa år! 🙂

    Gott nytt på er!

  • the_novice

    Medlem
    30 december, 2006 vid 19:43

    Ja det var ju inget läge för någon finess åkning precis. Körde 5.6 och sittsele (ovanligt för att vara mig) och tyckte det var riktigt bra drag men väldigt studsigt. Hade en ruggig krash idag där huvudet tog i leran…

  • tbsurf

    Medlem
    31 december, 2006 vid 10:19

    @The_Novice 356688 wrote:

    . Hade en ruggig krash idag där huvudet tog i leran…

    Se för h….te till att ha hjälm på huvet
    Det borde vara ett bra nyårslöfte för många här att börja använda hjälm 2007
    För mej är det lika självklart med hjälm som att ha en gps på sej

    Gott nytt år på Er

  • jester

    Medlem
    31 december, 2006 vid 11:23
    tbsurf;356758 wrote:
    Se för h….te till att ha hjälm på huvet
    Det borde vara ett bra nyårslöfte för många här att börja använda hjälm 2007
    För mej är det lika självklart med hjälm som att ha en gps på sej

    Gott nytt år på Er

    Japp! Mer hjälmar på folket!

  • Knatte

    Gäst
    31 december, 2006 vid 12:22

    Jag kommer garanterat använda hjälm, när det börjar bli lite tuffare förhållanden. Har precis fixat iordning min Jofa-hjälm, med ett galler nu 🙂

    Min kålrot skall nog passa sig för mera onödiga slag och dylika påfrestningar

  • the_novice

    Medlem
    31 december, 2006 vid 13:43

    Klart man kör med hjälm, tänkte inte på att skriva ut det i klartext men det var alltså hjälmen som tog i leran…
    (har även börjat med flytväst denna vintern)

  • faster

    Medlem
    31 december, 2006 vid 13:57

    Tycker det är nördigt med hjälm men det är upp till var och en. Känslan försvinner, har testat.

  • the_novice

    Medlem
    31 december, 2006 vid 14:08

    @faster 356823 wrote:

    Tycker det är nördigt med hjälm men det är upp till var och en. Känslan försvinner, har testat.

    Javisst det är jätte nördigt, men det finns inga brudar att impa på i TT ändå…

  • faster

    Medlem
    31 december, 2006 vid 14:27

    All respekt för dom som använder hjälm, men om jag bara är ute efter att impa så hade det inte varit hjälmen jag tagit av mig!

  • tobhed

    Medlem
    31 december, 2006 vid 14:27
    faster;356823 wrote:
    Tycker det är nördigt med hjälm men det är upp till var och en. Känslan försvinner, har testat.

    En anledning till att jag slutade surfa för många år sedan var för att jag seglade på en platspåse i vattnet med omedelbar tvärstopp som resultat. Slog sönder mast, lattor och segel med mitt huvud och fick röntga ryggrad och nacke efter att ha tappat känseln i vänster arm. Tog mig över ett år att bli normal igen, kunde inte köra bil eller gå på bio eller liknande under hela den tiden. När jag sedan gav mig ut på vattnet igen så var det inte samma sak, rädslan för att trilla på liknande sätt gjorde att det egentligen aldrig blev samma sak igen och till sist så slutade jag surfa helt…
    När jag gjorde comeback efter 15 år så finns det fortfarande stunder på vattnet som inte känns helt optimala då rädslan kommer krypande, jag har dock inte (av någon konstig anledning) inte haft någon hjälm i år, men nu är den inköpt och ligger och väntar på mig uppe hos Onwater. Snygg eller inte, men att vara mindre skraj kanske kan få en att segla ytterligare lite fortare?

  • jester

    Medlem
    31 december, 2006 vid 14:30

    Väx upp nu, Robban!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TT imorgon, sista chansen i år?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.