Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TT Liverapport, Sönd.6:e dec. 10:30ca.

  • TT Liverapport, Sönd.6:e dec. 10:30ca.

    Publicerad av lasso på 6 december, 2009 vid 09:45

    Hallå alla glada,
    Kungsbackafjorden/Torkelstorp “just nu”, Sönd. 6:e dec. ca. 10:30

    #inga “gäss”, än så länge
    #stämmer ganska bra med Prognoser, DMI m.fl.
    #Observation; ganska starka /Sydost/byar som “kommer och går & vandrar över”vattenytan, så förutsättningar för vind lite senare idag, finns nog eventuellt?
    (inga bilar har kommit till TT ännu)

    /Lasso,

    lasso svarade 14 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • seve1000

    Medlem
    6 december, 2009 vid 09:50

    Du funderar på att ge dig ut?
    Sydostligt igen verkar vara denna hösts vindriktning?

  • andersbq

    Medlem
    6 december, 2009 vid 10:03

    Utmärkt med liverapport! Fortsätt gärna och lägg ut en ny bild/observation kl 13.00.
    Bäst att packa kärra ifall…

  • lasse-n

    Medlem
    6 december, 2009 vid 12:24

    Live rapport från 12:30 ca TT.
    Torbjörn mäter vind. ca 5 m/s.
    Nytt segel har han också, Simmer SC Race Slalom Competition 7,8 m2, 2009.
    Snyggt !
    Tyvärr så blev det ingen provsegling idag.

  • lasso

    Medlem
    6 december, 2009 vid 12:29

    Hallå.
    Nu ca. 13.30-
    svagt ökande vind nu. fortfarande inga “gäss”, men ändå ökande….hoppas….

    (Ser Torbjörn och hans nya fina segel i kikaren, verkar vara 2 personer till där….)
    Jag kliver i på min sida med 7,2 och “känner på det” om en stund.
    L

  • seve1000

    Medlem
    6 december, 2009 vid 13:54

    Fick du blött ner grejorna innan det blev mörkt?

  • jalla

    Medlem
    6 december, 2009 vid 13:56
    Lasso;591244 wrote:
    Hallå.
    Nu ca. 13.30-
    svagt ökande vind nu. fortfarande inga “gäss”, men ändå ökande….hoppas….

    (Ser Torbjörn och hans nya fina segel i kikaren, verkar vara 2 personer till där….)
    Jag kliver i på min sida med 7,2 och “känner på det” om en stund.
    L

    Hej Lasso!

    I motsats till dom flesta härinne seglar jag hellre i vågor och TT är inte fel på syd när det blåser kuling dock närmast onsala. Det brukar bli en speedtrip över till andra sidan där det ser ut att du bor för att segla där och har rekat tidigare om det skulle funka att gå i även där men det såg väldigt privat ut på dem flesta ställe man körde ner.
    Du som verka vara hemma där kan la tipsa om om det finns ett sådant ställe? Tackar ödmjukast.

  • andersbq

    Medlem
    6 december, 2009 vid 14:17

    Var ute på piren precis, blåser jämn vind på 5 m/s och byar på kanske 8.
    4 grader varmt, inget att blöta grejerna för idag.

  • lasso

    Medlem
    6 december, 2009 vid 16:08

    Anders har helt rätt; jag var i mellan 15.00-16.30, fast på motsatta sidan TT. Planade någon sekund med 7,2; och naturligtvis ökade det ganska mycket då jag klev upp, då det blev mörkt.

    Jalla ! ; Vore kul att köra från “min” sida på syd eller liknande. Parkera hemma hos mig isåfall. Skicka mig PM så kan vi utbyta adress framöver. Grannen närmast vattnet blir f.ö. väldigt uppretad om man kliver i framför hans hus; då han tror att “allmänningen” är hans privata; därför är det skoj om så många som möjligt kommer, varför inte SPEED SM nästa gång? Hoppas att alla kan låna SUV´ar, släp och lastbilar till detta tillfälle…någon som har en Scania vi kan backa ned kanske?
    /Lasso

    Jalla;591251 wrote:
    Hej Lasso!

    I motsats till dom flesta härinne seglar jag hellre i vågor och TT är inte fel på syd när det blåser kuling dock närmast onsala. Det brukar bli en speedtrip över till andra sidan där det ser ut att du bor för att segla där och har rekat tidigare om det skulle funka att gå i även där men det såg väldigt privat ut på dem flesta ställe man körde ner.
    Du som verka vara hemma där kan la tipsa om om det finns ett sådant ställe? Tackar ödmjukast.

  • jalla

    Medlem
    6 december, 2009 vid 19:14
    Lasso;591259 wrote:
    Anders har helt rätt; jag var i mellan 15.00-16.30, fast på motsatta sidan TT. Planade någon sekund med 7,2; och naturligtvis ökade det ganska mycket då jag klev upp, då det blev mörkt.

    Jalla ! ; Vore kul att köra från “min” sida på syd eller liknande. Parkera hemma hos mig isåfall. Skicka mig PM så kan vi utbyta adress framöver. Grannen närmast vattnet blir f.ö. väldigt uppretad om man kliver i framför hans hus; då han tror att “allmänningen” är hans privata; därför är det skoj om så många som möjligt kommer, varför inte SPEED SM nästa gång? Hoppas att alla kan låna SUV´ar, släp och lastbilar till detta tillfälle…någon som har en Scania vi kan backa ned kanske?
    /Lasso

    Ha Ha jag kan dra ihop ett helt gäng om så önskas 🙂 jag hör av mig när det blir rätt vind igen. Ser lite dystert ut framöver om ska tro på långprognoserna.

  • speedan

    Medlem
    7 december, 2009 vid 08:54

    HA HA Härligt LASSO!

    Jag kommer ihåg när jag surfade mycket i Finnagården min dåvarande flickvän bodde där óch det var givetvis en sur gubbe som alltid skulle vara där och säga till om vad han tyckte och tänkte om att vi var där.

  • hankloose

    Medlem
    7 december, 2009 vid 11:36

    HATA dessa jävla småpoliser!!!!
    Dom vågar sig ut när det kommer en stackars ensam själ,
    men kommer det ett helt gäng som vågar dom inte säga
    flaska! Kan vi inte bjuda in somaliska föreningen på grillad
    korv oxå så lär han dö i hjärtattack!!!

  • lasso

    Medlem
    7 december, 2009 vid 19:54

    då bestämmer vi det. Jag står för korven (…som pôjken sa….hirr hirr)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TT Liverapport, Sönd.6:e dec. 10:30ca.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.