Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tunn neopren att laga dräkt med?

  • Tunn neopren att laga dräkt med?

    Publicerad av judo-freddan på 25 september, 2006 vid 16:16

    Tänkte försöka få min Eclipse att överleva hösten. Fått ganska rejäla hål i grenen och på benen och tror trots inhandlat dyklim knappast det går att få att hålla utan att lappa med någonting. Nån som vet var det finns neopren i typ 0,5 till 1mm tjocklek att köpa nånstans?

    the_novice svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bladh

    Medlem
    25 september, 2006 vid 17:43

    Tjena,

    kan tyvärr inte svara på din fråga men..

    Dyklim, är det bra grejjer? Jag har några små revor på min dräkt och har funderat på vad jag kan laga det med. Har haft problem tidigare när jag lagat med att limmen stelnat och det sedan gått hål i limkanterna istället.

    //martin

  • argulander

    Medlem
    25 september, 2006 vid 20:06

    Funkar ganska bra att klippa en lapp från en kasserad dräkt = 3mm neopren och sen limma på med våtdräktslim, har faktiskt fått min dräkt tät i grenen på detta sätt. Klas

  • judo-freddan

    Medlem
    25 september, 2006 vid 20:31

    Yep, det är bra grejer. Fogen blir elastisk och spricker inte som det vanliga neolimmet brukar göra.

  • judo-freddan

    Medlem
    25 september, 2006 vid 20:32

    Jo, har tänkt på det. Önskar jag hade en kasserad bara..

  • kinetic

    Medlem
    25 september, 2006 vid 20:47

    Judo-Freddan: Maila mig din adress så skickar ja dig en bit neopren från en kasserad NP dräkt, du kan välja mellan svart,grön eller lila neopren.Säg bara hur stor bit du behöver (inom rimliga gränser då):-)

  • the_novice

    Medlem
    26 september, 2006 vid 07:50

    Fråga i en dykar affär, dom brukar ha remsor av tunnare neoprene som dom lagar sina dräkter med.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tunn neopren att laga dräkt med?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.