Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Turbulens kring Theyr..

  • Turbulens kring Theyr..

    Publicerad av judo-freddan på 23 november, 2006 vid 20:37

    Fick ett mail imorse om att theyr.net har bytt adress till theyr.tv och att orsaken var att de hade blivit av med adressen “to an associate of ours who has chosen to use it to offer a different weather service. This was done without our consent and without prior notice.”

    Nu har jag förstås inte hela bilden så jag borde inte uttala mig men det finns fan inget värre än när talangfulla hårt arbetande människors arbete “hijackas” av skrupelfria buissnestyper.. Börjar jag prenumerera på tjänsten (vilket den väl dock är lite för dyr för i mitt tycke) så vet ni från vilken sajt jag gör det. Apropå det så visste ni väl om att man får testa tjänsten i två veckor om man bara reggar med en mailadress. Kan ju vara bra att veta nästa gång nåt gudrunliknande närmar sig för det är i mitt tycke den överlägset bästa tjänsten.

    Här är mailet i sin helhet:

    Dear Theyr.net customer,

    our new address is theyr.tv

    Due to an unfortunate development, we have lost our domain name theyr.net to an associate of ours who has chosen to use it to offer a different weather service. This was done without our consent and without prior notice.

    We have therefore been forced switch the service you know and love to a new domain: theyr.tv

    Please rest assured that our true and tried service to you will continue at the new address.

    We the undersigned are the designers, implementors and operators of the theyr.net service that you subscribe to and depend on.

    We hope that you will continue to support us in the future as we pledge to support you.

    Yours sincerely for theyr.tv ([URL=”http://theyr.tv%29:”]http://theyr.tv):[/URL]

    Bjorn Erlingsson
    Bjorn R. Bjornsson

    support@theyr.tv

    dude svarade 17 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola_p

    Medlem
    23 november, 2006 vid 20:43

    Är inte theyr.tv och theyr.net VÄLDIGT lika varandra…?

  • judo-freddan

    Medlem
    23 november, 2006 vid 21:06
    Ola_P wrote:
    Är inte theyr.tv och theyr.net VÄLDIGT lika varandra…?

    Jo. Fast lite har de ändrat på designen. Men har du tänkt på att det hela kanske bara är en fint?! Samma killar men nu två bolag där det nya får succesivt snyggare design med timme-för-timmeväder som tilltalar massorna och lever på det gamla theyrs rykte men har sunkiga väderdata i Forecaklass. Det nya har kvar den gamla “plaina” designen men också Rolls-Royceväderdatan. More money – less work! 😀

  • ola_p

    Medlem
    23 november, 2006 vid 21:07

    det verkar lite suspekt iaf…

  • dude

    Medlem
    25 november, 2006 vid 21:34

    Theyr.net med sex dagars prognos är i alla fall ganska kass. Inte mycket till prognos att lita på där inte, mer av en kopia av andra prognoser som inte säger något men försöker presentera det med ett nytt interface, som dessutom är rejält buggigt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Turbulens kring Theyr..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.