Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Turkish Airlines?

  • mannest

    Medlem
    9 januari, 2014 vid 09:56

    Flög med dem med min surfbräda från Brasilien via Istanbul och hem. Då fick jag inte checka in min surfbräda som en extra väska, plus att jag fick betala extra för brädan från Brasilien till Turkiet och en gång till för Turkiet Sverige. Stod och tittade på när dem packade väskorna i planet i Turkiet och då gick brädan tillsammans med vanliga bagaget(hård hantering) vilket resulterade i ett par dings vid ena railen. Jag kände mig lite besviken efteråt då det blev en dyr frakt hem för brädan.

  • plattvatten

    Medlem
    9 januari, 2014 vid 16:12

    Hur har du tankt packa? Tror det ar 23 el 30 kg, kolla upp. Jag tog en boardbag med twintip 4kg och en stor duffelbag med 9an och 12an, 2xbars, shortie, harness och tandborste. ca 22kg. Inga fragor alls vid incheckningen. Landvetter-Istanbul-Joberg-Cape Town 20 tim 5800 kr t/r. Billigt har nere nu 62 ore/randen. Mat, sprit, boende halva priset, Ol pa krogen 15-20kr, bensin 8 kr, klader kanske 20% billigare.
    En nackdel ar att vattentempen ar 12 grader, det ar kallare an man tror, trots 25-35 i luften. Jag var en av fa som korde shortie och fattade inte att alla kor med fullsuit, men nu efter att vadmuskeln brast (2nd graden) fattar jag. Jag upplevde det inte som kallt, men efter att vattnet konstant sprejat pa benen i 3-4 timmar sa blir de stela som pinnar. Skada som inte ar 100% innan 18 manader. Jag kande knappt inget nar den brast, men sedan ojoj. Haltat i 3 veckor, men borjar nu kunna ga battre. Fan har saljer de bostadsratter 50 m2 vid helt klart en av de basta kitespoten i varlden (Big Bay) for 500-600 tusen 50 m till straden med havsutsikt. Jag hade plockat en utan att blinka om det inte hade varit for det kalla vattnet.

  • petting_4

    Medlem
    10 januari, 2014 vid 13:19

    Shiet va låg randen blivit! 🙂 tyckte den va låg förra året.. ok, jag tänker mig en resväska o en travellbag med kites o brädor. Segt med benet! Hoppas du kryar på dig!

  • tobbekite

    Medlem
    12 januari, 2014 vid 15:56

    Åkte med dem till Hong Kong för något år sedan via Istanbul, hade en Mystic Golf Bag som jag checkade in gratis som golfväska. Som jag minns det tittade de knappt på väskan, tror inte ens de vägde den men lite osäker.
    Om jag skulle checkat in det som kiteutrustning ville de ha 180 euro.

  • matsbohlinsson

    Medlem
    31 januari, 2014 vid 12:35

    Hej,

    Åkte med turkish till Kapstaden över jul. På landvetter behövde jag inte betala någonting men då var jag aldrig över den totala vikten på 3*30kg (vi var tre som reste ned tillsammans)

    Hemvägen från Kapstaden så kostade kiteutrustning ca 800skr. Verkade vara ett standard pris!

    Reste med en sådan här:
    http://www.cabrinhakites.com/apparel/bags/surf-travel-bag.html

    Vägde 32kg båda hållen. Hade 3 kitar, en twintip, surfbräda, bommar, våtdräkt 2 boogieboards hängsele.

    Ganska ok pris ändå tycker jag!

    /Mats

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Turkish Airlines?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.