Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tushingham Formula?

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2000 vid 10:03

Som importör av Tushingham så är det väl inte så oväntat att jag rekommenderar Formula seglen, men bortsett från det så efter att ha tävlat på dem för första gången under denna säsong (seglade tidigare North) så är jag kanonnöjd. Ken Black som designat dem rekommenderar dock 10,1 kvm som största segel om du inte väger 90+ kg. Jag har själv ett sådant och det ger bra tryck redan från vindgränsen för Formula.
    Ring om du vill veta mer 018/125559 -kvällstid
    Hälsningar
    Johan /Surf Unique

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2000 vid 11:16

Väger ca 98 kg, Har en Starboard formula 155, och ett 9.2 segel, vill ha ett “stort” segel som planar tidigt.

/R

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2000 vid 12:30

Ok, då tror jag 10,6 är perfekt för dig, Formula seglen går att trimma så att man har ovanligt mycket buk jämfört med andra märken -Jimmy och jag planade extremt tidigt under RM med våra 10,1:or.
    Hälsningar
    Johan
    Ps. Seglen är designade utifrån testsegling med Starboard Formula och de går därför grymt bra tillsammans.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2000 vid 16:20

Ni väger ju knappt 70kg oxå ju…så tro fan att ni planar tidigt!

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2000 vid 21:05

Sedan så har ni ju marknadens bästa bräda oxå………Starboard Formula!
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2000 vid 06:12

Jag håller med om att vi har marknadens bästa brädor
    Formula*Formula konceptet är guld.

78 kg är min matchvikt för övrigt.
    /Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tushingham Formula?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.