Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tuttle / Deep Tuttle

  • dr-masse

    Medlem
    12 april, 2000 vid 12:36

    Nej, en vanlig passar inte i en deep. En deep är, tro det eller ej, djupare och har en annan skalle. Tuff j-a sk-t om man har en uppsättning dollardyra Tuttlefenor i källaren…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 april, 2000 vid 13:11

    Snicksnak!
    Dom passar visst!!!
    Allt annat är LÖGN FÖRBANNAD LÖGN!

  • dr-masse

    Medlem
    12 april, 2000 vid 14:00

    Gör de?!? Jag har hört/sett annat. Hur funkar det? Vill verkligen inte komma dragandes med lögner här, men du kan nog inte köra med en Deep Tuttle-fena i en vanlig Tuttle box, eller? Tvärtom kan väl gå, men inte är de fullt utbytbara? Eller har jag missat något? Förklara gärna – vill veta.

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 april, 2000 vid 14:25

    deep tuttel är en förlängning av den “vanliga” och gör att det därför går att köra med dom gamla fenorna även i dessa boxar men deep fenorna kan man inte köra i dom gammla boxarna…….
    (kör själv med en vanlig i en deep box nu och det funkar som det skall)
    så enkelt är det

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 april, 2000 vid 15:06

    Trodde du visste allt DrMasse! Men du kanske inte har sett en tuttle-box i verkligheten, KLART SOM KORVSPAD ATT EN VANLIG TUTTLE PASSAR I EN DEEP T., MEN INTE TVÄRTOM…

  • dr-masse

    Medlem
    12 april, 2000 vid 15:30

    Oj! Har du längtat länge efter den? 😉

    Det är lugnt, det bjuder jag på. Körde i en vanlig Tuttle-fena i en djupbox på kul och helt perfekt var det inte i det fallet, kanske var det boxen?

    Men grabben som frågade har ju fått hjälp å det är ju huvudsaken, eller hur?

    Som du märker så har min trovärdighet på konfen fått sig en liten törn, först aprilskämtet å nu detta. Från “Kungen av konfen” till “Klanten på konfen” på mindre än en vecka, inte illa…

    Jo, jag har sett en Tuttle box. På bild. Näe, har faktiskt kört några brädor med sådana och de funkar fin-fint, även om det är lite bökigt med skruvarna å så. Men det bästa av allt vore om vi hade 1 (ett) fensystem som alla kunde köra med! Är lite trött på Power å Trim å Tuttle å US box å Tiga boxar å…

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 april, 2000 vid 16:16

    1 poäng till konfen och 2poäng till masse

    ställningen är nu alltså 1-2 till masse….

    kör hårt masse mannen

  • martin

    Medlem
    12 april, 2000 vid 21:34

    Tack för informationen.

    Saken är den att jag har införskaffat en Allstar 70. Boxen ska enligt utsago vara Tuttle. Tittar man in i den ser man att den är rejält djup. Mycket djupare än huvudet på den medföljande fenan. Vid montering hamnar fenan runt en halv centimeter “in i brädan”. Går ju att avhjälpa med lite mellanlägg, men det skapade lite funderingar om vilken box det egenligen rör sig om. Ser ju ut som om man skulle kunna köra med en Deep Tuttle, och kanske få bättre passning.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 april, 2000 vid 06:22

    Det här blir ju faktiskt lustigare och lustigare. Det var just en Allstar 70 å en annan bräda (med Deep Tuttle-box) som vi höll på att byta fenor mellan när vi undrade om de verkligen var så utbytbara…

    Jo, du kan nog använda lite mellanlägg, men man vill ju gärna att grejorna passar perfekt. Själv minns jag med fasa en tid när jag satt och klippte sönder ölburkar (som det underligt nog fanns gott om i bilen…) för att mina fenor skulle sitta bättre i boxen.

    Surfa På!

  • linsurfer

    Medlem
    13 april, 2000 vid 06:28

    Deep tuttlen är bra mkt djupare än så. 7cm har jag för mig så det är nog bara så att boxen är felgjord eller att nån slipat på fenan för mkt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 april, 2000 vid 07:25

    så brädan har alltså deep tuttle???

    mvh pucko

  • linsurfer

    Medlem
    13 april, 2000 vid 07:29

    Nej den har nog inte deep tuttle. De första som släppte deep var F2 förra året och vad jag vet har inte allstar deep eftersom den är gjord för freeride inte race.

  • ola-h

    Medlem
    13 april, 2000 vid 08:44

    Själv föredrar jag visserligen fint rundade, smäckra och lagom tunna bakdelar där vara sig Tuttle eller hans djupa namne skulle få plats men jag tänkte ändå komma med en lite kommentar.

    Det borde väl vara rätt enkelt att bygga om en Tuttle (fena) till en Deep Tuttle. Bara att bygga på lagom mycket. Man kan också tänka sig en lös bit som man lägger innanför om man är orolig att det faktum att en tuttlefena inte bottnar i en deep-box skulle kunna skada boxen, eller nå’t.

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 april, 2000 vid 09:06

    det enda du kan påverka är att fenan inte går djupare in i boxen det går inte att få en vanlig fena styvare med att göra om den till deep…..

    det är vad jag har hört och jag tror att det stämmer

  • martin

    Medlem
    13 april, 2000 vid 13:58

    Fenan är inte i närheten av botten på boxen när den sitter fast ett par millimeter ner i boxen. Boxen är minst 7 cm djup. Om man kollar på Seatrends hemsida står det dock att det ska vara vanlig Tuttlebox på Allstar 70 -98. Jag får väl limma dit nåt på fenan så att den sitter i rätt höjd/djup.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tuttle / Deep Tuttle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.