Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tvätta våtdräkt i maskin

  • sidpiraya

    Medlem
    12 september, 2003 vid 13:13

    Ahhh vad fan det är bara till att pissa i den lite då och då.. det håller 37 grader + att det ska ju vara nått av det renaste sägs det 🙂

  • brickan

    Medlem
    12 september, 2003 vid 13:17

    Nä men prova och åtekomm med resultat grin.gif
    Ärligt talat tror jag inte det är en bra ide har dock inte provat.
    Har du fläckar mm så prova att tvätta med vanlig handtvål och vatten brukar funka bra.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2003 vid 13:18

    Nej, inte våtdräkten, men ett par flippisar som luktade onödigt mycket fotsvett. Det tålde de utan problem. Enda nackdelen var väl att även fotsvettlukten tålde en 40-tvätt utan problem. Därefter satt jag alltså med ett par sandaler som luktade fotsvett med en liten, mycket svag antydan till tvättmedelsparfym. De luktade ändå så mycket att jag lika gärna kunde slänga dem, så jag slände dem. I en tvättmaskin inställd på 60 grader. Det funkade!
    Grejen är att fotsvettsbakterier av naturliga själ gillar temperaturer på runt 37 grader, så slänger du in dem i 40 grader, så tycker de bara att det är som 37 grader fast lite extra varmt och gött.
    Nån dag ska jag nog prova ett tvätta mina våtskor i maskin, tror jag. Återkommer med rapport 😉

    /Rasmus

  • gugge

    Medlem
    12 september, 2003 vid 14:03

    Nä en våtdräkt skall inte tvättas i tvättmedel, däremot kan jag inte se några problem med att köra den i 30C utan tvättmedel.

    Prova den absolut vanligaste vanligaste metoden. Fyll badkaret med varmt vatten och skölj av dräkten eller ta duschen.

    /H

  • zoolander

    Medlem
    12 september, 2003 vid 14:32

    man ska väl överhuvudtaget inte använda varmvatten när man sköljer av den

  • eddie

    Medlem
    12 september, 2003 vid 15:39

    Svar till:


    Nej, inte våtdräkten, men ett par flippisar som luktade onödigt mycket fotsvett. Det tålde de utan problem. Enda nackdelen var väl att även fotsvettlukten tålde en 40-tvätt utan problem. Därefter satt jag alltså med ett par sandaler som luktade fotsvett med en liten, mycket svag antydan till tvättmedelsparfym. De luktade ändå så mycket att jag lika gärna kunde slänga dem, så jag slände dem. I en tvättmaskin inställd på 60 grader. Det funkade!
    Grejen är att fotsvettsbakterier av naturliga själ gillar temperaturer på runt 37 grader, så slänger du in dem i 40 grader, så tycker de bara att det är som 37 grader fast lite extra varmt och gött.
    Nån dag ska jag nog prova ett tvätta mina våtskor i maskin, tror jag. Återkommer med rapport 😉

    /Rasmus

    [/ QUOTE ]

    Frysen kan funka mot dålig lukt…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2003 vid 18:36

    Hur fn skall man få in våtdräkten i frysfacket i kylskåpet då.

  • eddie

    Medlem
    12 september, 2003 vid 20:14

    Det problemet har inte jag eftersom jag inte luktar lika illa på kroppen som om fötterna… *asg*

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2003 vid 20:25

    glöm inte stryka den efter åt bara. luktar den fortfarande äkel, finns det ofta dofttvålar på krogtoaletter man kan lägga i.

  • yeeah

    Medlem
    12 september, 2003 vid 21:48

    hehe lägg fan inte in våtdräkten i frysen!! visst funkar faktiskt skit bra för illaluktande skor men neoprenet gillar nog inte minusgrader, föreligger en klar risk att man för sprickor i dräkten då…. cool.gif

  • eddie

    Medlem
    13 september, 2003 vid 07:38

    Oj….
    *skäms* blush.gif

  • backe

    Medlem
    15 september, 2003 vid 07:58

    Vad man kan göra är att bara ratta in sköljprogrammet och köra den där ett tag. Detta kombinerat med ett lufttorkning borde ordna “normala” kontamineringar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 08:08

    Det finns “antilukt” spray eller medel att köpa, och de funkar faktiskt. Spray för skor finns på typ intersport, och medel för våt/torrdräkter finns i dykshoper.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 10:32

    Vadå, varför göra det komplicerat. Hoppa upp på brädan och kör. Känner du lukten då så kör du helt enkelt för långsamt.

    Annars så är det väl bara att gnida in hela v-dräkten m tvål, öppna dragkedjan i ryggen och bodydragga av bara helvete.. laugh.gif laugh.gif

    Henke B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tvätta våtdräkt i maskin

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.