Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Twintip stands

  • Twintip stands

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 november, 2001 vid 19:20

    Ska bygga en twintip och undrar hur strapsen ska sitta, linjart med brädan eller sa att tarna pekar nagot utat? (har nagon provat bada modellerna och vet vad som är bäst) Ska dom sitta i mitten eller vara försjutna mot hälsidan?
    Hur langt mellan centrum pa varje strap? har hört 48-56cm, nan som har en “riktig” och orkar mäta? Min brada blir 165-170*40-42, Nan som har synpunkt pa längd och bredd?

    Tack,tack,tack

    anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 november, 2001 vid 10:44

    Jag skulle rekommendera att du sätter i sådana där wakeboard inserts, sedan kan du använda halvbindningar – svinlätta att komma i och man sitter bättre än med stroppar enbart. Sådana kan du oxå vrida till olika vinklar. På min kitewake har jag 27.5 mellan de inre wakeinsertsen.

    Om du skall ha stroppar så lägg två rader med hål så kan du ändra vinkel på dem.

    Att ha hälen väldigt nära kanten är bra när det blåser mkt, är man ute med inte så mkt drag så kan man ha hälen ett par cm in så får man bättre grepp. Men absolut superhata är att ha hälen för långt in i mitten av brädan när det är fetevind för då känns det som om vristerna skall gå av.

    165-170 tycker jag är för långt, min wake är 151 och känns inte direkt kort.

    40-42 är också lite för brett enligt min mening, det går liksom inte att använda bredden ändå, jag skulle satsa på 38 cm.

    Hula hula!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 november, 2001 vid 10:48

    har tyvärr inte heller några mått,
    men jag har också tänkt bygga en bräda med de måtten. har du rockermått, outline och fenplaceringar? isf får du gärna skriva upp dem här (vilken mod har du stulit?), har inga själv. vad ska du bygga i för material? funderar själv på antingen billig byggplatta eller dyr divinycell (+ epoxy & glas).

    finns det ngn som vill dela på en divinycellplatta 30mm H80? (tot 2440*1220mm, 1440:- + frakt ~ 350:-) (sthlm)

    /d

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 november, 2001 vid 17:08

    Ska bygga pa styrofoam, epoyy, glas. Rocker 60 mm flatspot ca 560 mm. Har ej nagon fenplacering eller outline, hor av dej om du hittar natt bra.

  • pipe69

    Medlem
    1 december, 2001 vid 21:01

    Hej!

    Roligt att läsa vad ni nu under vintern tänker er ägna åt. Ser fram emot att se egenutvecklade brädor nästa sommar ;-).

    Själv har jag däremot funderat att kita lite under vintern istället för att frysa i verkstan. Men när jag surfade runt på nätet på jakt efter det bästa målet för julsemestern, hittade jag det här, som kanske hjälper er vidare;

    http://www.hotelmagnifico.com/pictures/boardbuilding/

    18 dagar kvar, sen går flyget ;-D…

    Ha det

    Ingo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 december, 2001 vid 15:38

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Twintip stands

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.