• fantomen

    Medlem
    25 april, 2006 vid 14:45
    Oscar wrote:
    Generellt så har ju simmer en hel del rotation när seglet inte är fyllt av vind. Provsegla innan du dömmer ut det.

    Det skall jag göra men jag har haft många simmer innan, och aldrig något liknande. Men det sitter så hårt mot masten att man får trycka runt det HÅRT med handen. Det kommer aldrig funka på vatten. Och ja. Jag har mycket nedhal.

    Den som hade seglet innan hade tydligen försökt släppa på understa lattan, vilket gav stora rynkor i mastfickan istället. Spänner man lattan för att ta bort rynkorna blir lattan “S-formad”. Snackade med sp precis på telefon men de menade att de inte skulle ha sålt mig ett felsytt segel…

    /Michael

  • dr-masse

    Medlem
    25 april, 2006 vid 15:10

    Vilken mast riggar du det på?

  • fantomen

    Medlem
    25 april, 2006 vid 17:00
    dr Masse wrote:
    Vilken mast riggar du det på?
    Naish Aeromax 460, 75%. (=powerex z-taper) vilken ska ha ungefär samma egenskap som simmer masterna.
    /Michael
  • maki5836

    Medlem
    27 april, 2006 vid 07:15

    Har ett likadant, twist 6,3 med samma “problem”. Du behöver helt klart mer nedhal så försvinner lite av vecken, kanske inte allt… Dom påverkar dock inte funktionen, rätar ut sig helt när du får lite vind i segelet :). Kör med 430, bättre flex. Tycker att vecken försvinner mer, allt eftersom jag använder seglet.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.