Taggad: 

  • Tycka till!!!

    Publicerad av p-malmkvist på 17 februari, 2009 vid 14:37

    Det pågår lite diskussioner gällande ett Fituna longdistance race.. Då fituna fungerar bäst vid bris så är tävlingen tänkt att äga rum i maj eller början av juni.. Då tävlingskalendern är mestadels fullbokad så undrar jag om en tävling i longdistance som riktar sig till den stora massan freeriders, speedare, vågryttare etc kan anordnas samma helg som getskär formulatävling? De riktar sig till olika seglare och borde kunna arrangeras samma helg, vad tycker formulagubbarna?

    H/Petter

    p-malmkvist svarade 15 år, 4 månader sedan 12 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • swe-496

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 15:57

    Jag skulle gärna vilja vara med på LD i Fituna..så det krockar ju, kanske inte så bra. Men det är bara min åsikt.. Helst ska man ju försöka lägga tävlingar så de inte krockar.
    Skulle inte du kunna arrangera Formulatävling samtidigt?

  • jesper_b

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 16:37

    @SWE 496 530859 wrote:

    Jag skulle gärna vilja vara med på LD i Fituna..så det krockar ju, kanske inte så bra. Men det är bara min åsikt.. Helst ska man ju försöka lägga tävlingar så de inte krockar.
    Skulle inte du kunna arrangera Formulatävling samtidigt?

    Du har inte tid att vara med på nåt av dem! I vart fall inte förrän du har ringt mig, kommit ut till oss, fixat nytt propskåp, mm. /JB

  • svenne

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 16:41

    Jag tycker att ni har de största signaturerna av alla, ja nästan större än kite-tomtarna faktiskt.

  • swe-496

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 16:50

    ????????

  • p-malmkvist

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 13:59
    SWE 496;530859 wrote:
    Jag skulle gärna vilja vara med på LD i Fituna..så det krockar ju, kanske inte så bra. Men det är bara min åsikt.. Helst ska man ju försöka lägga tävlingar så de inte krockar.
    Skulle inte du kunna arrangera Formulatävling samtidigt?

    Problemet är väl att om vi ordnar med formulatävling så stöter vi oss ganska rejält med formulatävlingen i getskär.. Ingenting är väl omöjligt men då måste vi nog snacka lite med arrangörerna för den tävlingen.. Iof så ska det köras en till tävling i getskär under september..
    Sedan skulle det isåfall vara kul med en lite annorlunda formulatävling, typ tokslör rangstabrygga ner till fituna eller tvärtom och tokkryss.. och inte bara en traditionell I bana..

    Om man placerar 2-4 bojar från rangsta till fituna som måste rundas från ett visst håll så blir det lite mera fart i det hela och alla seglare med olika utrustning kan tävla om samma pris….

  • p-malmkvist

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 14:01
    Svenne;530873 wrote:
    Jag tycker att ni har de största signaturerna av alla, ja nästan större än kite-tomtarna faktiskt.

    Jepp kan snart fixa justa kiteshorts från surfspot som du kan sätta läckert utanpå dräkten:wink:

  • svenne

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 14:58

    Märkligt vad era signaturer blev markant kortare helt plötsligt. Nu går det ju att urskilja vad ni faktiskt skriver i inläggen också. Tack förresten, men om jag behöver kitekallingar så kan jag ta det med Mattias direkt. Fast jag är ganska säker på att jag aldrig kommer att köpa en Kite-pryl av Surfspot, så det är nog inte något stort problem för min del.

    Så för att skriva nåt skit som nuddar ämnet, är inte Formula alltid kryssläns?

  • rasmus_w

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 15:31

    @Svenne 531061 wrote:

    Så för att skriva nåt skit som nuddar ämnet, är inte Formula alltid kryssläns?

    När jag har ställt den frågan till formulaseglare så har de sagt nej. Det är fritt fram att göra en ren halvvindsbana för formula. Däremot är det inte så populärt, formulafolket vill helst segla kryssläns för det blir mer taktik och mindre “kö” på det viset.

  • p-malmkvist

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 16:29
    Svenne;531061 wrote:
    Märkligt vad era signaturer blev markant kortare helt plötsligt. Nu går det ju att urskilja vad ni faktiskt skriver i inläggen också. Tack förresten, men om jag behöver kitekallingar så kan jag ta det med Mattias direkt. Fast jag är ganska säker på att jag aldrig kommer att köpa en Kite-pryl av Surfspot, så det är nog inte något stort problem för min del.

    Så för att skriva nåt skit som nuddar ämnet, är inte Formula alltid kryssläns?

    Jo visst är väl traditionell formula alltid kryssläns men jag syftade på en ren slörbana med bojar som måste rundas och därmed blir det mer fart och mindre vinkel.. Alt kan ju banan köras tvärtom för formulagänget och slörbanan bara körs av longdistancegänget??

    Nu till ämnet.. Är det flera ur formulagänget som vill köra en longdistance vid fituna vid ovanstående datum samt upplägg??

  • swe-496

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 17:41

    Har du snackat med någon i styrelsen i SVF om detta arrangemang?
    Du kan inte få in LD nån annan helg?

  • jesper_b

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 19:22

    Mattias Wallbom – du har inte tid att vara hör inne. Du har lovat mer än en gång att höra av dig, och det för länge sen. Ring mig NUUUUUUUUUUUUUUU!!

    /JB

  • svennebanan

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 19:57

    @Jesper_B 531115 wrote:

    Mattias Wallbom – du har inte tid att vara hör inne. Du har lovat mer än en gång att höra av dig, och det för länge sen. Ring mig NUUUUUUUUUUUUUUU!!

    /JB

    Äntligen är mysteriet löst om vad hantverkare sysslar med när de inte hör av sig;)

  • svenne

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 20:47

    Jesper, jag känner en riktigt duktig elektriker som du kan få numret till. Å andra sidan så tar han nog inte emot Smack som betalning. Varken sånt som du gillar eller som Slusken går igång på.

  • apex

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 21:13

    Ej intresserad!! Välj ett annat datum som inte krockar med den redan planerade tävlingen i Getskär.

    /Jonas

  • carl-r

    Medlem
    18 februari, 2009 vid 21:40

    Även om det kommer att dröja år för mig tills det är aktuellt så undrar jag ändå hur pissdålig man får va och ändå ställa upp i ett dylikt event? LD måste väl vara det vettigaste att sikta på för en sopig kossaseglare eller?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.