Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tyska Mästerskapet 2012 – ISWC European Speed Cup

  • Tyska Mästerskapet 2012 – ISWC European Speed Cup

    Publicerad av andersbq på 8 september, 2012 vid 08:46

    Här lägger vi en liten blogg-tråd från årets största speedtävling, nåja åtminstone längsta tävling i år. I 9 dagar så camperar undertecknad + Daniel Borgelind samt coach Lars Bjärkling i den lilla tyska idyllen Orth. Vi anlände igår fredags och är nu klara med registeringen mm. Som vanlig tysk ordning på allt, i år har vi t o m plastband runt armarna a la Liseberg.

    Förra året så var det en berg o dalbana med toppplaceringar för oss båda, men också botten pga att nästan drunkna, trasig segel och trasiga fingrar. I år hoppas vi bara på toppar.

    Prognosen är måttliga vindar fram till onsdag och sedan storm de sista 4 dagarna… Vi trivs bäst i vind runt 10 m/s så i år blir det en utmaning. Samma tuffa startfält som vanligt, så vi kommer få kämpa.

    andersbq svarade 11 år, 7 månader sedan 21 Medlemmar · 57 Svar
  • 57 Svar
  • thomas-althin

    Medlem
    8 september, 2012 vid 10:46

    Kör hårt båda två, och lycka till!!

  • mackee

    Medlem
    8 september, 2012 vid 12:16

    Stort lycka till
    Det fixar ni lätt

  • svartepeter

    Medlem
    8 september, 2012 vid 18:27

    Kör så det ryyyyyker 🙂

  • mick

    Medlem
    8 september, 2012 vid 19:47

    Lycka till Gubs!

  • andersbq

    Medlem
    8 september, 2012 vid 19:59

    Idag så var det registering, med fina tröjor, fotografering och riggning med ökande prognos. Man la ut en 250 bana , med startgate utifrån och in. Skepparmötena rullades fram timme för timme,
    Vid 15-tiden så stack vi ut o seglade, det var aviserad start vid 17.00.
    Men starx innan start så ändrades det till ett fun-race.
    Varken Daniel eller jag visste vilka regler som gällde så vi antog att det var banan som gällde och 2×250 meter, men när det var 2 minuter kvar på heatet fick jag reda på att det var fri segling och 5x10sek… Så kan det vara… Vi fick runt 30,5 i avarage, det blåste runt 6-9 m/s.
    Nu har vi varit i Burg och ätit en riktigt stor och fantastisk god pizza, och i baren under vår våning så är det party. I år har tyska cupen ett bryggeri som huvudsponsor..!

  • seve1000

    Medlem
    8 september, 2012 vid 20:26
    andersbq;697826 wrote:
    Idag så var det registering, med fina tröjor, fotografering och riggning med ökande prognos. Man la ut en 250 bana , med startgate utifrån och in. Skepparmötena rullades fram timme för timme,
    Vid 15-tiden så stack vi ut o seglade, det var aviserad start vid 17.00.
    Men starx innan start så ändrades det till ett fun-race.
    Varken Daniel eller jag visste vilka regler som gällde så vi antog att det var banan som gällde och 2×250 meter, men när det var 2 minuter kvar på heatet fick jag reda på att det var fri segling och 5x10sek… Så kan det vara… Vi fick runt 30,5 i avarage, det blåste runt 6-9 m/s.
    Nu har vi varit i Burg och ätit en riktigt stor och fantastisk god pizza, och i baren under vår våning så är det party. I år har tyska cupen ett bryggeri som huvudsponsor..!

    Bryggeri som sponsor:cool2: sånt här måste ju framgå innan!
    Jag hade varit med om jag visste:wink:

  • andersbq

    Medlem
    8 september, 2012 vid 21:26

    Lite stämningsfulla bildet, vi har inga från seglingen idag, då även fotografen var på vattnet.

  • jester

    Medlem
    8 september, 2012 vid 21:33

    Speeeeed! Bara o gasa, gubbs!

  • larsd

    Medlem
    8 september, 2012 vid 22:47

    Lycka till boys!!!

  • lasso

    Medlem
    9 september, 2012 vid 06:27

    Jättebra rapport! Fortsätt skriva, riktigt intressant läsning. Lycka till! Onsala-Tyskland 1-0

  • andersbq

    Medlem
    9 september, 2012 vid 09:07

    Det gick ganska OK ändå på Funracet med tanke på att vi seglade i banan och dom andra var lite överallt.

  • seve1000

    Medlem
    9 september, 2012 vid 09:21
    andersbq;697865 wrote:
    Det gick ganska OK ändå på Funracet med tanke på att vi seglade i banan och dom andra var lite överallt.

    Vad är ganska ok?

  • svartepeter

    Medlem
    9 september, 2012 vid 15:59

    Jag hade också åkt om jag vetat om att det var ölsponsorer :cool2:

  • mackee

    Medlem
    9 september, 2012 vid 16:33

    Öhhh det är ingen ursäkt !!!!
    Ölen är ju trots allt rätt billig att köpa i Tyskland

  • andersbq

    Medlem
    9 september, 2012 vid 17:55

    Idag har vi varit i Burg, på Calles och softat runt lite i allmänhet, kollat lite andra stränder, lite för varmt idag, 24-26 grader i skuggan…

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tyska Mästerskapet 2012 – ISWC European Speed Cup

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.