Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tyska Mästerskapet 2012 – ISWC European Speed Cup

  • seve1000

    Medlem
    9 september, 2012 vid 19:37
    andersbq;697915 wrote:
    Idag har vi varit i Burg, på Calles och softat runt lite i allmänhet, kollat lite andra stränder, lite för varmt idag, 24-26 grader i skuggan…

    Bra att ni har det gött! Njut bara njut!

  • andersbq

    Medlem
    10 september, 2012 vid 17:26
  • lbj

    Medlem
    10 september, 2012 vid 19:00

    [IMG]http://s-72.blogspot.de/[/IMG]Vi har IAF vackert väder…
    kolla in foto på
    http://s-72.blogspot.com

  • lasso

    Medlem
    11 september, 2012 vid 06:53

    Hej, Nu kommer det val verkligen era favorit-vindstyrkor, nar ni presterar som allra bast? Detta maste kannas kul? Hur ar det med riktningen ,ar den bra for aktuell spot?

    :smirk:Lycka till nu kompisar!
    Lars

  • andersbq

    Medlem
    11 september, 2012 vid 21:12

    Idag har vi haft en seg och småregning dag, vädersystem som rullat förbi. runt 5m/s och vid varje regnmoln så har det blåst runt 9-11 m/s i 5-10 minuter. På eftermiddagen och kvällen körde vi 2 funrace. Tror det gick bra för oss, men man vet aldrig med tyskarna.

  • andersbq

    Medlem
    12 september, 2012 vid 18:12

    Funracen igår blev märkliga i resultaten.
    Det första varade i 90 min, men vinden kom när det var 6 min kvar, jag drog på en slör på 1 km, kom då på att det var osmart, och stannade 2 ggr, för att skapa fler 10-sek, det hjälpte dock dåligt. Så det blev 3×10 sek och en 20 knopare och en 9 knop… Så även om jag var snabbast 3 ggr så räckte det bara till 8:e plats. DAniel missade också sista repan och kom 6:a tror jag. Det andra funracet blev av någon anledning avbrutet. Märkligt, vi hade bra fart i en hel timme.

    Idag så gick vinden upp o ner. Bäste bra på fm och vi trodde det skulle bli ett riktigt heat, men sega arrangörer missade att få igång det och efter lunch så la det sig, vid 16.00 drog ett funrace igång som varade till 19.00. På slutet dog vinden totalt och det kom in åska. Vi lycakdes ta oss tillbaka iland trots att vi var 2 km bort, skönt. Tror att Daniel var på topp och jag strax efter..

    Det här med Funrace är lite på allvar i tyskland, då de har en egen cup för det i tyska speedtouren samt Fehmarn Pokal delas ut till den som är bäst denna veckan. Attans att vi missade att plana 5 ggr igår…

  • mackee

    Medlem
    12 september, 2012 vid 18:30
    andersbq;698275 wrote:
    Funracen igår blev märkliga i resultaten.
    Det första varade i 90 min, men vinden kom när det var 6 min kvar, jag drog på en slör på 1 km, kom då på att det var osmart, och stannade 2 ggr, för att skapa fler 10-sek, det hjälpte dock dåligt. Så det blev 3×10 sek och en 20 knopare och en 9 knop… Så även om jag var snabbast 3 ggr så räckte det bara till 8:e plats. DAniel missade också sista repan och kom 6:a tror jag. Det andra funracet blev av någon anledning avbrutet. Märkligt, vi hade bra fart i en hel timme.

    Idag så gick vinden upp o ner. Bäste bra på fm och vi trodde det skulle bli ett riktigt heat, men sega arrangörer missade att få igång det och efter lunch så la det sig, vid 16.00 drog ett funrace igång som varade till 19.00. På slutet dog vinden totalt och det kom in åska. Vi lycakdes ta oss tillbaka iland trots att vi var 2 km bort, skönt. Tror att Daniel var på topp och jag strax efter..

    Det här med Funrace är lite på allvar i tyskland, då de har en egen cup för det i tyska speedtouren samt Fehmarn Pokal delas ut till den som är bäst denna veckan. Attans att vi missade att plana 5 ggr igår…

    Har dom fun funrace om inte funracet blir godkänt?

  • andersbq

    Medlem
    12 september, 2012 vid 18:43

    Just det, sista racet igår var precis som du säger, som kallar det “Funnier funrace” dom ska visst posta upp resultatet för det också. Dock ingen pokal då.

  • mackee

    Medlem
    12 september, 2012 vid 18:53
    andersbq;698279 wrote:
    Just det, sista racet igår var precis som du säger, som kallar det “Funnier funrace” dom ska visst posta upp resultatet för det också. Dock ingen pokal då.

    Ha ha ha

  • lbj

    Medlem
    12 september, 2012 vid 21:20
  • andersbq

    Medlem
    13 september, 2012 vid 09:12

    Resultat från funrace 11-12/9.
    Inte på topp i listorna, men vi tröstar oss med att nån av oss alla fall är snabbast varje dag..

  • andersbq

    Medlem
    14 september, 2012 vid 16:01

    Snabbrapport fredag

    3 heat idag. DAniel har gått som en raket på sin Carbon Art SP53. Själv hittade jag ej samma byar…
    Skulle gissa att Daniel kom 2.a i totalen och 1:a i European Cup, och jag 6:a och 3.a i E-cupen.

  • seve1000

    Medlem
    14 september, 2012 vid 17:28

    Grattis Mentor!

  • tobhed

    Medlem
    14 september, 2012 vid 18:13

    Gott Daniel 🙂

  • jester

    Medlem
    14 september, 2012 vid 18:19

    Härligt gubbar! Underbar läsning!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tyska Mästerskapet 2012 – ISWC European Speed Cup

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.