• Publicerad av hannesa på 23 april, 2007 vid 18:02

    Något som åkt med UCPA till Giens i Frankrike och surfat?
    Jag är mycket sugen på det. Blir nog av någon gång i juni.

    /Hannes

    andreas_j svarade 16 år sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • marten77

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 11:53

    Tja!

    Tänkte försöka boka in en Vindsurf resa med UCPA i sommar också, lutar åt V27 för min del, och Sanary, men vet inte riktigt vilket ställe som är bästa där nere!?

  • rooster

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 12:33

    Hörsägen säger att man måste kunna franska i högre utsträckning än på UCPA’s vinterresor. Att det är en mindre internationell prägel med bara fransmän. Men detta är bara något jag hört.

  • martin-zander

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 13:50
    Marten77;468749 wrote:
    Tja!

    Tänkte försöka boka in en Vindsurf resa med UCPA i sommar också, lutar åt V27 för min del, och Sanary, men vet inte riktigt vilket ställe som är bästa där nere!?

    Jag har funderat i samma banor och undrar också vart man ska åka..

  • svenne

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 16:15

    Använd sökfunktionen vetja! 🙂

  • andreas_j

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 19:14

    Jepp!

    Jag var där sommaren 2006. Jag hade precis börjat surfa då, så jag och en polare åkte ner för att lära oss lite mer. Tyvärr var det lite fattigt med vind, men stället är helt grymt. Vi var väl totalt 20+ svenskar nere den veckan, kanske 15 av oss som surfade, resten andra aktiviteter. Hade en kalasvecka! Guidernas engelska var lika bra (dålig) som när man åker med UCPA på vinterresor. Inga problem dock! Det är ofta samma guider som på vinterhalvåret jobbar i Alperna. Mitt tips är: Om du är nybörjare är detta en schysst resa, men om du är hyffsad och bara vill ha ut maximal surfing, så ska du satsa pånåt annat.

    Lycka till!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.