• Publicerad av gujo på 4 april, 2018 vid 11:14

    Hej,
    Jag funderar på att åka med UCPA i sommar och köra vindsurfing som aktivitet. Är det någon som har provat detta?

    /Johan

    malmbrg svarade 6 år sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • dendrite

    Medlem
    7 april, 2018 vid 07:00

    Inte åkt med dem själv men hört från kompis att det ska vara riktigt bra! Det var en som aldrig vindsurfat förut, vet inte hur deras “avancerade” kurser är.

  • evert

    Medlem
    8 april, 2018 vid 20:20

    Jag har provat, instruktören jag hade var dålig på engelska, 95% av instruktioner på franska. Jag lärde mig ingenting på en hel vecka. Jag tycker i så fall tex att vassiliki i Grekland var bättre, engelsktalande instruktörer och man kunde välja mat mer fritt när det inte ingår. Men vet inte hur de förhåller sig prismässigt.

    https://clubvass.com
    De har mkt bättre utrustning också! 🙂

  • evert

    Medlem
    8 april, 2018 vid 20:21

    Nu var det kanske 10 år sen jag var på ucpa, ska tilläggas. Har varit tre gånger sedan dess i vassiliki, mkt nöjd!

  • gujo

    Medlem
    9 april, 2018 vid 12:52

    Nu var det kanske 10 år sen jag var på ucpa, ska tilläggas. Har varit tre gånger sedan dess i vassiliki, mkt nöjd!

    Tack för svaret, Vassiliki såg ju fint ut. Har du koll på vad det kostar ungefär?

  • evert

    Medlem
    13 april, 2018 vid 07:10

    När jag var där sist kostade surf med instruktör inkusive hyra och utflykter med mtb 220 eur för en v. Flyg och hotell beror på när man åker å hur man bor. Bil kan vara bra att ha, ca 1300/v.

  • malmbrg

    Medlem
    16 april, 2018 vid 15:27

    Jag har kört vindsurf med UCPA 3 ggr och Vasiliki 3 ggr. Beror på vilken nivå du är men kan inte annat än rekommendera det senare om du vill utvecklas. Ska till Vasiliki i sommar igen. Priserna går upp trots att vi inte har inflation 🙂 så nu kostar det 340 € för en veckas kithyra och instruktioner. Tillkommer flyg till preveza (Airtours) + taxi därifrån (ca 40-50 min & 70 €) + boende osv. Kanske är billigare med UCPA men Club Vass är flera nivåer bättre när det gäller utrustning + att det är rätt vindsäkert pga ett lokalt vindfenomen.

    Mitt facit är som följer:
    3 v i Vasiliki med 4 dagar utan planing vs 3 v med UCPA (Port Bacares, Hyeres, Sanary) med totalt 1 dag med planing (sägs dock vara bättre på deras center på atlantkusten men det kan jag inte uttala mig om)

    • Detta svar ändrades 6 år sedan av  malmbrg.
  • gujo

    Medlem
    18 april, 2018 vid 15:48

    Kanske värt att testa detta, låter ju bra.
    Brukar det vara några andra svenskar där också?

  • malmbrg

    Medlem
    18 april, 2018 vid 16:32

    Inte många men en och annan har det varit ibland. Även om vindsurfen är bra är det mer familjeresa över Club Vass än om du åker med UCPA där åldern snarare är 25-35.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.