Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uddevalla i eftermiddag!

  • rip

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 16:50

    Jag var ute vid Sunningen från 15.00-16.30. Bra trycka i 5.8 och jämn vind. Trodde inte mycket på dagen med tveksam prognos men ibland blir man positivt överraskad.
    Vi var 2 på Sunningen och jag såg minst 3 vid Lindesnäs och så var det 2 minst vid Mollön. Kul att det är fler folk på vattnet! Kanske är det lite fler som surfar nu än för några år sedan? Det verkar så i Uddevalla i alla fall.

  • seve1000

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 18:50

    Vi var ett helt gäng i Lindesnäs. 5 från Göteborg som tagit oss upp. 2 som brukar köra där samt 3 killar till som körde från 10-16. Dom flesta körde 7.8 och bitvis riktigt bra tryck. Trevligt ställe på väst-sydväst.

  • jeppepeppe

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 19:54

    Körde Mollön en timme från 16 och hade bra drag med 6.3 och 100l. Fick guppa/simma ut och in, men, så himla schysst! Varmt i vattnet och solsken, sweeet!

    RIP:
    Var går du i vid Sunningen? Kan man parkera där också? Har varit nere vid båtbryggan och där ser det ju inte så bra ut att parkera…

  • lars_k

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 20:14

    Vi var ett gäng i Haby em-kväll. Bra tryck i 5.0-5.3 men ingen vinkel på vågorna. Som vanligt alltså. 🙁

  • rip

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 08:17

    Vi har en spotcheck på hemsidan:
    http://bfcsurf.se/?page_id=316
    De boende har tagit bort alla parkeringsplatser vid Sunningebryggan, tyvärr. Jag kan ställa mig hos en bekant i närheten. Enklast är nog att stå på Sundsidan (södra sidan) eller gå ut från Kroken och slöra ner till bropelaren om man vill ha den lite jämnare vinden vid Sunningen. Det är ju kort väg över men jag som gillar hopp och lek tycker det är perfekt med strand på båda sidor.
    Haby-vågen går tyvärr inte att rida på VSV. S-SV och V-NV så blir det bra men tyvärr är det ju oftast VSV, särskilt när det bara blåser vid Bohuskusten.
    Kul med hitresande surfare. Kom hit och surfa vid Sund på O-NO. Då kan det bli riktigt bra med spetsiga hoppvågor vid gröna bojen!

  • jester

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 08:33
    Quote:
    Kul med hitresande surfare. Kom hit och surfa vid Sund på O-NO. Då kan det bli riktigt bra med spetsiga hoppvågor vid gröna bojen!

    Samtliga 5 är speed-junkies… Inga spetsiga hoppvågor för oss, tack… 🙂

    Lindesnäs var helt klart ett trevligt slalomställe. Vi lär komma tillbaka fler gånger!

  • hannesa

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 09:54

    Laddas det upp någon film från han som filmade?

    /Hannes

  • surfteo

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 22:10

    här e en liten snutt från i söndags.

  • surfteo

    Medlem
    20 juli, 2010 vid 13:37

    här e en liten filmsnutt från i söndags.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uddevalla i eftermiddag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.