Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uddevalla-Sunningen…

  • jocke-g

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 11:26

    Den mätaren som du har tittat på brukar inte stämma direkt bra eftersom den sitter så pass högt precis som du skriver använd den andra istället.

    Men räkna av ca 2 m/s det behövs nästan men det är ju också medelvind du får fram. Så när det är 10 där nere så brukade jag åka dit direkt. Jag bodde där uppe tidigare.

    Lycka till

  • basse

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 12:06

    Vilken “andra” menar du Jocke??

    Fan Jocke… dina meningar går ju inte att tolka… 😉
    Bodde du upp på pylonen där mätaren sitter ?? höhöhö

  • oden031

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 12:14

    Aha nu hittade jag den “nedre” mätaren, tack Jocke=)
    Men menar du att man ska “räkna av” 2 m/s på den Nedre mätaren eller?

  • jocke-g

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 13:40

    Ja du Oden kunde ju hitta den i alla fall men kan tänka mig att det är lite svårt för dig Basse. 🙂
    Och jag har faktiskt varit uppe i toppen där tom med suttit med benen ut över kanten när den byggdes. Det är grym utsikt där uppe kan jag lugnt säga.

    Och jag rekomenderar att dra bort ca 2 m/s från den mätaren som är på körbanans nivå. Det är ju en sak om man bor nära och kan tänka sig att chansa för då kan man åka dit och hoppas att vinden trycks ihop tillräckligt men jag skulle inte åka från Gbg när den står på 9. Hoppas att ni får seglat lite grann där inom kort.

    Jocke

  • basse

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 14:00

    jag trodde det var tvärt om… alltså att det komprimerades under bron. Dvs mera vind under bron än uppe på.

    Vad har Erik för mobilnummer? Han får åka och kolla!

    Om 2 minuter ser man nästa logg på nätet. Fan vad stenåldern att bara lägga ut ett värde per timme!!! Skärpning VV.

  • adde

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 14:17

    14/05 16:02 7,9 m/s V
    14/05 15:02 8,7 m/s V
    14/05 14:02 7,8 m/s SV
    14/05 13:03 7,8 m/s V
    14/05 12:02 7,0 m/s SV
    14/05 11:02 6,9 m/s SV

    wazzup?

  • swe227

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 20:09

    var ute o tävla vid sunningen, segelbåt alltså. Vinden droppa bra efter kl 18, ingen surfare syntes till

  • jocke-g

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 21:29

    Vinden droppar nästan alltid vid den tiden. Speciellt när det ligger så där på gränsen för surf.

  • rip

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 06:08

    Jag är lite sent ute på den här tråden. Jag kan bara meddela att det blåste bra på eftermiddagen. Jag blev riktigt sugen på att dra ut men lider fortfarande av sviterna från ett överladdat bakåtförsök på Kanaha. Blir nog vila en månad till. Skit!
    Det har tyvärr blivit svårare att komma ut vid Sunningen nu. Vägföreningen har satt upp parkeringsförbud pga slarvande sommargäster. Man hänvisar istället till parkeringen vid Kroken, den bukt man först når när man åker ner för backen. Där är en stor kommunal parkering vid busshållsplatsen. Problemet är att då kommer man ut på vattnet 500m väster om Sunningen. Är det bra vind är det inga större problem att tas sig bort men är det på gransen är detta jobbigt. Det är ju också särskilt ostlig vind som brukar locka er Gbgare och då ligger Kroken helt i lä. Man får i så fall rigga upp vid bryggan och sedan köra bort bilen. Det går att komma ut på Sund-sidan men kommer inte helt ner till vattnet där heller men kommer man söderifrån så är det närmare. Hör av er för vägbeskrivning.

  • billie

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 18:34

    Brons nedre vindmätare visar inte rätt på långa vägar när det är ostlig eller nordostlig vind .Den visar på tok för lite. Redan vid visning runt medel 6.5 m/s så kan man surfa med bra tryck i seglet .Titta då hellre på pylontopps mätaren. Exempel i måndags 12/5 så visade mätaren 7.7 medel och jag seglade med 6.5 m2 segel med planing hela tiden i 3 timmar . Toppade 30 knop med gps. (100+kg surfare) Annat är det när det blåser sv eller v då kan man dra av 2 m/s på vad mätaren visar . Men då skall man helst inte vara vid sunningen utan vid Lindesnäs . Och Erik se till att fixa foten . det är ju så tråkigt att vara ensam och surfa

  • billie

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 18:40

    Kan tilläggas att jag var vid Lindesnäs och surfade hela eftermiddagen i onsdag 14/5 och fredagen 16/5 var det bra med stort segel

  • cabrinharules

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 18:50

    Det är ingen av er Vindsurfare som också Kitesurfar här i Uddevalla????? =) Hade varit skoj att surfa med er i så fall =).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uddevalla-Sunningen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.