Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uddevalla/Sunningen ONSdag?

  • Uddevalla/Sunningen ONSdag?

    Publicerad av oden031 på 26 april, 2011 vid 12:26

    Ser ut att bli en del vind i nordostlig riktning enligt DMI, blir det tillräckligt tryck tro?
    Vad säger ni som har det som hemmaspot=)

    oden031 svarade 12 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • kate

    Medlem
    26 april, 2011 vid 18:12

    Någon som var i?

  • billie

    Medlem
    26 april, 2011 vid 18:23

    Man kan alltid hoppas men det ser ju bra ut . Har man tur så kanske vinden orkar up till 10m/s

  • pss234

    Medlem
    26 april, 2011 vid 18:53

    ja tänkte åka dit imorgon ser väl bäst ut på morgonen kommer man vara själv där då??

  • oden031

    Medlem
    26 april, 2011 vid 19:40

    Ja vi får hålla tummarna för uppåt 10 m/s då=)
    Skriv gärna här innan du åker Billie, jag kommer upp om inte DMI ändrar prognosen helt.

    En annan fråga, jag hittar inte de 2 mätarna på bron längre, hittar bara 1. Vet du vilken det är eller kan man få fram den andra(pylontopp och den vid vägbanan)

  • billie

    Medlem
    26 april, 2011 vid 20:59

    Pylontoppen är ju den mätaren som ligger lite sv om bron . Den skall man inte riktigt gå efter. Man kan säga att blåser det 6.5 m/s brukar det gå bra att komma igång på (Gäller på ost no.På sv och v måste det vara 8.5 ) Den låga mätaren sitter nästan där man kör på bron i södra vägbanan cirka 2.5 m över den så bron läar på o no.

  • pss234

    Medlem
    27 april, 2011 vid 08:46

    fick 2 timmar nu på morgonen. gött ställe de va första gången ja va där. synd att man bllev själv bara

  • billie

    Medlem
    27 april, 2011 vid 18:18

    Det blev flera surfare lite senare på dagen allt som allt 10 stycken . vi lade av cirka halv 7

  • rip

    Medlem
    27 april, 2011 vid 18:53

    Jag det var ju en fin dag. Vinden var lite upp och ner när jag var ute mellan 16 och 17.30 men helt ok. Skönt att inte behöva fundera på huva och vantar mer…
    Om man tittar på bromätaren på Vägverket så brukar jag lägga till 2m/s på ostligt och dra bort 2 på västligt. Det brukar stämma bra. Men fråga Billie, han är ju kungen här! och så är han alltid redo för surf…

  • surfteo

    Medlem
    27 april, 2011 vid 18:57

    låter gott ingemar!! bara spä på min jobb ångest!!!:mad:

  • billie

    Medlem
    30 april, 2011 vid 20:00

    1 maj kan inbjuda till lite vindsurfing

  • rip

    Medlem
    1 maj, 2011 vid 08:01

    Ökar det någon sekundmeter till så kommer jag ut och testar min nya Naish freestyle 100. Skall försöka räjsa ikapp med er =D

  • oden031

    Medlem
    1 maj, 2011 vid 13:58

    Ser ut som att ni fick en toppendag enligt mätaren på bron iaf=) stämmer det?
    ca 11 m/s ute på vattnet?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uddevalla/Sunningen ONSdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.