Senaste nytt Forums Uddevallasurfare!

  • Uddevallasurfare!

    Publicerad av garage på 20 augusti, 2003 vid 11:06

    Hej!

    Bor på Orust och tänkte testa Uddevalla nån dag, undrar lite vart man åker osv. Är det många som kör där?

    Mvh Andreas

    garage svarade 20 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • sinclair

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 13:01

    jag tror att det bara körs 245 volvo där med tonade rutor och tärningar i backspeglen.

  • garage

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 13:54

    Svar till:


    jag tror att det bara körs 245 volvo där med tonade rutor och tärningar i backspeglen.

    [/ QUOTE ]

    Nääää!?!? Det är väl i Sigtuna?

  • jonatan

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 18:41

    Jag tror de kör ute på lindesnäs, det har vart uppe förut, sök!

    Jag har aldrig varit där än, känns inte som om det är bättre än ljungskilevioken, men man får väl testa nån gång..

  • kele

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 19:09

    Lindesnäs gick av idag. grin.gif Funkar på SV och V.

    Kele

  • ola_p

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 19:18

    likaså ljungskileviken… pangdrag i 5.6an HELA dagen… gissa om man e seg… tränade vulcans hela dagen…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2003 vid 20:42

    Hej kele!

    Hön betyd “gick av”

  • sinclair

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 05:46

    I Sigtuna kör vi med sänkta BMW´s, självklart så har vi tonade rutor men inga tärningar. Här kör vi med böneband som vi hänger i backspeglen. I bagageluckan så placarar de flesta av oss en stor jävla bas så även gångtrafikanterna kan få lyssna på eurotechno och eminem.

  • rip

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 06:03

    Tjena
    Det finns flera olika ställen att surfa i Byfjorden (Uddevalla). Vid Lindesnäs surfar de flesta. Jag har surfat en del där men för att få jämn vind där måste det blåsa precis i fjordens riktning (VSV). Vid Sunningen (vid bron)så funkar det bättre då vinden inte är parallell eftersom det smalnar ihop här.
    Ligger det på S-SV kan man gå längre ut på norra sidan, Unda och Mollön. Ligger det på V-N är det bäst längst ut på södra sidan, Ammenäs.

    Nu blev det enkelt, va?! Åk till Lindesnäs om du inte känner till området. Lätt att hitta och där är det mest folk.

  • garage

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 17:49

    Hej, och tack för tipsen!

    Är det nån som planerar att köra i Uddevallatrakten imorgon Fredag, var isåfall?

    Mvh Andreas

  • jonatan

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 18:14

    Är väl inte riktigt uddevallatrakten men jag kör i Ljungskile/Lyckorna imorrn, å sen blir det nog varberg på lördag! smile.gif

    Hoppas windguru har lika kusligt rätt som de hade förrförra hösten…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 18:18

    Det blir nog några surfare på Lindesnäs fredag eftermiddag.Kanske inte mycket vågor men det går att åka fort där.

  • ola_p

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 18:22

    Japp, jag kör Ljungskileviken imorgon… Varberg på lördag om prognoserna stämmer…

  • garage

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 18:25

    Hej!

    Hur skall man åka för att komma till “spoten” i Ljungskile? Jag var där och snurra lite idag men fick nog ingen kläm på det hela? Lite vägbeskrivning skulle sitta fint!

    mvh Andreas

  • ola_p

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 18:44

    Beror på riktning… Men standard är vid varvet ute på lyckorna… kanske för att vi har grejerna i en sjöbod där… men iaf… funkar fint att segla härifrån på västlig vind.. det enda minuset att man först får segla genom skitvinden som risholmen skapar… Sedan seglar man mellan risholmen och ulvön…
    I vilket fall som helst ska du ut till lyckorna, köra över motorvägen vid den södra av/påfarten, och köra ut på dirhuvudsvägen och följa den tills det står en skylt mot golfbana åt vänster, då ska du köra första till höger, den vägen delar sig nästan direkt, tror det står en skylt mot typ lyckorna båtvarv… i vilket fall som helst e det vänster du ska, kör nerför vägen, parkera på högersidan när du kommit ner till varvet. sedan kan man gå ner till en sandstrand på södra sidan av varvet… lasta av å rigga på gräset precis ovanför stranden.. Se nedanstående kartor, kanske hjälper min dåliga beskrivning…
    http://mq-mapgend.websys.aol.com:80/mqmapgend?MQMapGenRequest=FDR2dmwjDE%3byt29%26FDJnci4Jkqj%2cMMCJ%3aHOEvq%3b4yl96z%3a9u121z%24%3a%26%40%24%3a%26z%24xdy%24xuf%24HJQD%11T%26FDBBD%7cdral1y%24n9fa29%40%24%3a%26%40%24%3a%26a2%3a
    (sjötorpsvägen heter den sista vägsnutten…)
    http://mq-mapgend.websys.aol.com:80/mqmapgend?MQMapGenRequest=FDR2dmwjDE%3byt29%26FDJnci4Jkqj%2cMMCJ%3aHOEvq%3b4yl96z%3a9u121z%24%3a%26%40%24%3a%26r%24xdy%24xuf%24HJQD%11T%26FDBBD%7cdral1y%24n9fa29%40%24%3a%26%40%24%3a%26a2%3a
    Jaja i värsta fall får du väl ringa mig (helst efter 15.25 skulle ja tro)… jag hoppas kunna komma ut på vattnet strax innan 17… skola.. frown.gif

  • kele

    Medlem
    21 augusti, 2003 vid 20:04

    Lindesnäs fre. em. Det blir nog några stycken.

    Kele

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Uddevallasurfare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.