• uhnhukked

Publicerad av anonym-anvandare på 21 augusti, 2005 vid 22:15

Håller på att lära mig köra utan att vara ikrokat men verkar inte riktigt få till det som jag vill ha det. När jag krokar ur så känns det som om drakern faller tillbaka i ”fönstret” och levererar kraften på ett annat sätt så jag löser det med att trimma in depowern. Problemet blir då när jag hoppar att man inte får samma float i hoppen utan man dunsar ner, har kiten rakt ovanför sig men ändå massa fart framåt som man inte kan kontrollera då kiten drar en uppåt.
    Någon som vet vad jag gör galet eller har nått tips?

mrmille svarade 19 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • annas

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 06:52

det är rätt att dra in depowern lite när du kör unhooked, men i övrigt så kör man inga ”vanliga” hopp urkrokade, utan med kiten lågt på pop, så ta ner kiten så ska de nog gå bra

• unhooked

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 09:09

stämmer det damen säger grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 09:19

jo det stämer säkert men jag är inte så bra. tex om jag gör ett sbend försök så kör jag kiten lite högre, samma sak gäller för t.ex en raily, är inte så snitzig att jag kan slicka kiten efter vattnet och få bra pop. visst om man downloopar kiten får man tillräcligt ryck för att få lite höjd.
    annars kan jag komma med en massa hopp som jag tycker man bör göra urkrokad men ändå håppa: tabletop, snurr, flips och handlepass
    naja, får se i em om jag lyckas få till det. hoppas på lite folk på näset

• davids

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 09:54

Du behöver ju inte ha kiten slickad vid vattenytan. Håll draken typ vid 45 grader, då får du bra höjd i poppen utan att behöva använda draken för att lyfta dig. Och så en jävla massa fart är det som gäller.

• hatman

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 15:24

Knyt ner chickenlooplinan så att den e typ 10cm spel när man rör bommen uppåt och nedåt. Då blir det inte så stor skor skillnad när man hukkar ur.

Så det så
    Hatten

• jerkera

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 20:59

Hur gör man med unhooked-grejen om man har en cabrihna nitro med recon utan leach? Bara att smälla på en leach eller och hur skall den i så fall sitta?

• mrmille

Medlem
    22 augusti, 2005 vid 21:52

Svar till:

Hur gör man med unhooked-grejen om man har en cabrihna nitro med recon utan leach? Bara att smälla på en leach eller och hur skall den i så fall sitta?

[/ QUOTE ]

suicideleach så klart =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.