Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Umeå surf till veckan

  • Umeå surf till veckan

    Publicerad av johan_m på 11 september, 2007 vid 18:54

    Ser ut som det ska bli lite vind kommande dagar,
    Väst 7-11 imorrn, och ser ut att vara lite mer kommande dagar.
    Vilka funderar på att dra ut, jag drar ut om det väl blåser iaf, skulle va skoj med fler på vattnet.

    rabbit svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • rabbit

    Medlem
    11 september, 2007 vid 19:48

    Jag kommer ut och är rundningsmärke. Var är väst bäst?

  • johan_m

    Medlem
    11 september, 2007 vid 19:55

    ja det bästa stället är bäcknäset utanför nordmaling, men jag fundear på att prova bettnässand utanför norrmjöle, samma vik som lillis och laxviken men lägre ut och norrut. är ju lite kortare att åka, men messa mig ditt mobnummer så kan jag dra iväg ett mess om hur det är eller vart jag hamnar.

  • smjole

    Medlem
    11 september, 2007 vid 20:26

    Jo det verkar kunna bli något till helgen. Hoppas på att hoppa i på fredag. Men i morgon ska jag skruva ihop Skaterampen på jobbet.

  • meme

    Medlem
    11 september, 2007 vid 21:32

    Ni från Ume … behöver lite tips … fick en liten skada i nosen av bräddan … känner ni nån i Ume trakten som kan laga sånt (själv är inte mkt snickarvänligt) … tacksam för snabb svar … vill tillbaka till vatten och segla så snabb som det bara går …

  • johan_m

    Medlem
    12 september, 2007 vid 08:23

    nej tror inte det finns nån här uppe som fixar sånt, men det är inte svårt att fixa själv. skicka över en bild så ska jag se om jag kan hjälpa dig

  • johan_m

    Medlem
    12 september, 2007 vid 11:51

    verkar inte som det blir nån vind idag, kanske kommer och vrider mot nord så att det blir en sväng till obbola längre fram på eftermiddan.

    annars så får vi väl rikta in oss på fredag då det ser ut som att lillis kan gå av.

  • rabbit

    Medlem
    12 september, 2007 vid 12:41

    @Johan_M 414213 wrote:

    verkar inte som det blir nån vind idag, kanske kommer och vrider mot nord så att det blir en sväng till obbola längre fram på eftermiddan.

    annars så får vi väl rikta in oss på fredag då det ser ut som att lillis kan gå av.

    Själv var jag precis på väg ner till bilen efter att äntligen kommit ifrån verkligheten!
    Har du varit ute på fäbosand?

  • johan_m

    Medlem
    12 september, 2007 vid 13:03

    nix har inte varit ut alls, mem funderar på om jag ska ge mig ut nu då det verkar som att det blåser nu, men jag tror inte jag orkar åka till fäbosand utan jag beger mig nog till bettnässand istället för att prova det stället, är ju bara ca halva vägen att åka. annarskan det nog bli obbola om det vrider av mot norr.

    men jag avvaktar tills vindmätarn i holmsund visar bra vind innan jag åker ut, men jag drar iväg ett mess om/när/vart jag drar

  • rabbit

    Medlem
    12 september, 2007 vid 13:12

    bettnäs… kinky! lär väl fortfarande vara fullt av beachvolley-tokar där ute… 😀

  • johan_m

    Medlem
    12 september, 2007 vid 13:16

    jasså är det sånna där,, det hade jag ingen aning om. men de kan ju va trevligt :p

  • johan_m

    Medlem
    13 september, 2007 vid 09:58

    Var det någon som var ut igår eller idag? och isf hur var det och vart

  • johan_m

    Medlem
    13 september, 2007 vid 15:51

    Imorrn ser det tokbra ut, jag satsar på att dra mig ner mot lillis runt 10-12 tiden nån gång.

    värkar som att alla tänkte dra sig mot salusand, så det kanske blir där istället, nån som provat vindsurfa där på sydligt och kan säga hur det är?

  • rabbit

    Medlem
    13 september, 2007 vid 17:55

    jag gav upp och åkte ut ändå idag. det var säkert 5m/s i byarna. ibland helt vindstilla. nordväst är bra vindriktning på fäbosand men vinden var någon annanstans.
    nåväl, jag fick ju blöta grejerna…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Umeå surf till veckan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.