Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Unden gick knakav!!!

  • Unden gick knakav!!!

    Publicerad av fiskmat på 12 augusti, 2012 vid 21:14

    Sjön Unden. Windsurfer Orginal och en hårt dragen fyrsjua. Allt verkligen föll på plats denna dag, det är fasen såhär det ska kännas. Är fortfarande helt jäkla stukad. I övrigt får bilderna tala för sig själva!!

    pripps svarade 11 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • doc

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 04:57

    Bästa posten evvvvverrrrrr!
    Lysande!

  • dr-masse

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 08:05

    Stort leende direkt på måndagsmorgonen – man tackar!

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=61506&d=1344805532[/IMG]

  • bjornen

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 08:46

    Ser bra ut! Här är rätta boken för dig och med tanke på din bländande teknik borde du kunna gå till kapitlet avancerad direkt 🙂

  • pedersen

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 10:41

    Hahaha, sköna bilder, jag kan dock inte säga att jag saknar knytbom när jag ser bild 5.

  • jester

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 11:13

    Ingen Long John?

  • pedersen

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 14:20

    ….eller våtdräktsko med snörning?

  • lars_k

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 14:37

    Blev lite skraj där när du var på väg in o fastna i vassen. Men du redde ju ut det perfekt!

  • k-caesar

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 14:41

    Grymt!

    Knytbom… minns det knappt, saknar det inte alls!!!

  • irieman

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 17:29

    Grymt radikalt! Jag förstår inte hur du gör? 😉

  • fiskmat

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 20:10

    Kul att bilderna uppskattades! Får väl skriva några rader om det ändå då 🙂 Jo vassruggen ja, det var lite hårigt där ett tag och det var inte utan att pulsen stack iväg där… Ungefär samma känsla som att fastna i kelpbältena i Scarborough i SA. Eller, ja, just det… Vart ganska kämpigt isteg också, mycket stenar som man fick trixa sig mellan. Tänk Åsa. Tyvärr vågar jag inte här outa exakt vart stället låg, det finns säkert ett gäng uddatåiga locals där uppe i skogarna som vill ha sitt spot för sig själva 🙂

    Prylarna jag åker på är faktiskt hyrprylar, på riktigt. Jag besökte som hastigast en campingplats där uppe och noterade att dom stoltserade med uthyrning av vindsurfprylar. Givet tänkte jag och bad att få se på grejerna. Efter att fått kolla lite och den första chocken och förvåningen släppt och jag någotsånär återfått talförmågan sa jag att gärna ville hyra för en timme. Ett tillfälle som detta kommer antagligen aldrig tillbaks tänkte jag. Gissa min förvåning när campingägaremannen nekar mig att få hyra. Va, nähä varför? För stora vågor idag, för farligt, var svaret. Fick nypa mig i armen för att fatta att det verkligen hände, trodde jag skulle bryta ihop totalt där. Jag lyckades ändå få ur mig någon stammande förklaring om att jag hade viss erfarenhet sedan tidigare och att jag måhända sett något större vågor än det som kluckade nere vid stranden. Utan att låta alltför skrytsam. Då gick det till slut bra, säkert lockade dom 40 kronorna som det kostade att få hyra.

    Men sen väl ute på brädan visade det sig att det var ju för fasen skitsvårt! Jag började ändå på liknande prylar en gång och visst för att det var mycket frustration då men var det verkligen så här stört svårt? Och var verkligen grejerna så jävulskt urusla? Verkligen noll respons från riggen, såphal bräda med form som en jäkla kajak eller nåt och så knytbom ovanpå det… Jag flyttades genast rätt många år tillbaks i min egen utveckling, mycket badande blev det. Undrar varifrån man fick motivationen att fortsätta på den tiden det begav sig? Stor respekt åt högkantseglaren på bilden i boken uppe.

    Jag tänkte efteråt att jag skulle förklara för campingägarna ett och annat om den utveckling som skett på vindsurfingutrustning, lite om värdet på deras egen utrustning (ord som fjärrvärme och energivärde kontra bortforslingskostnad poppade upp i skallen) jämfört med vad det kostade att hyra den och kanske även rekommendera dom att införskaffa en Kona eller liknande bräda som campinggästerna kan lattja med, men släppte snabbt den tanken. Låt dom hållas, det var ganska sött hela grejen och en väldigt udda upplevelse så ingen idé att röra om i den grytan. Mätt i kommaihågfaktor kommer detta surf rätt högt upp på listan, och då har det ändå blivit en hel del bra åka denna sommaren.

  • mes

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 20:47

    Haha! Respekt för Discofingret!

  • hakuna

    Medlem
    16 augusti, 2012 vid 11:21
    Fiskmat;695350 wrote:
    Kul att bilderna uppskattades! Får väl skriva några rader om det ändå då 🙂

    Hela det inlägget bör in i FAQ och även arkiveras i Gamla favoriter eller vad samlingen heter!

  • zurfman

    Medlem
    16 augusti, 2012 vid 14:23

    Kul bilder!

    Stranden du åkte vid kan vara en riktigt bra spot när det verkligen blåser, främst då sydväst o hyggligt på väst (funkar även på sydost o syd men det brukar sällan blåsa så bra då). Men sällan större vågor än någon meter, eller oftare kring halvmetern när det blåser. Så några farliga vågor har jag inte sett 🙂

  • tall-jonny

    Medlem
    17 augusti, 2012 vid 06:54

    Tack för denna högtidsstund, du har inspierat mig till att rigga den gamla Hurricanebrädan som vi har på landet som badbräda 😀

  • fiskmat

    Medlem
    18 augusti, 2012 vid 18:18
    Zurfman;695661 wrote:
    Kul bilder!

    Stranden du åkte vid kan vara en riktigt bra spot när det verkligen blåser, främst då sydväst o hyggligt på väst (funkar även på sydost o syd men det brukar sällan blåsa så bra då). Men sällan större vågor än någon meter, eller oftare kring halvmetern när det blåser. Så några farliga vågor har jag inte sett 🙂

    Ah så det finns dom som åker där alltså! Ber om ursäkt för vad jag skrev om locals med udda antal tår 🙂 Jag fick verkligen intrycket att dom på campingen varken sett eller hört talas om någon annan typ av brädsegling än den formen som jag ägnar mig åt på bilderna här…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Unden gick knakav!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.