Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underbar dag!

  • Underbar dag!

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 november, 1999 vid 17:16

    Jag var ute idag och slöseglade lite i viken…..
    Näe Jag skojjar bara,det var överlevnad i Norrköping.
    Över riggad 2,9(hårt twistad),skulle funkat med 1,5-1,7kvm.
    Enligt SMHI så låg medelvinden Kl 11:30 på 24m/s och det var ökande fram till Ca:Kl 14:00 gick ut med Onshore 4,7 somm i början inte kändes så stor,efter en timme så märkte jag att mina armar och hängseletampar kändes en meter längre.
    Åkte in och riggade om till 2.9 och bytte fena till 17cm moongoose.

    Var fortfarande överriggad men med aningen mer kontrol(!?)
    Har aldrig tidigare upplevt så mycket vatten rök på vattnet,det var drygt 2meter tjockt lager med rök stundtals, vid hopp så såg det ut som snödrev ovanifrån.

    Vid halv fyra hugget så mörknade det lite och började regna spik, så då fann Jag att Jag var nöjd för idag.

    Väl inkommen upptäckte Jag en bula stor som en tennisboll i bakhuvudet, till följd av en helt lyckad intrassling i masten(det funkar tydligen inte att landa ett hopp med örat mot masten i full storm).

    Vi på Ostkusten hade tydligen inte lika mycket vind som Västkust surfarna.
    Men det är ju en dag i morgon också.

    Hoppas att ni som var ute idag hade en lika upplyftande dag som Jag.
    Det var (som Halmstad borna säger)ännu en sketa kul dag, som tyvärr tog slut aldeles för fort.

    Ha det gött///J.S.

    krille svarade 24 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • krille

    Medlem
    29 november, 1999 vid 19:01

    Vilken jävla dag det varit, jag och en jobbarpolare kom in till jobbet vid 8-tiden i morse och hade kirrat semester innan klockan slog nio. Av hem utav helvete och packade hela bilen med det minsta sylarna och iväg till Dalarö där vi anlände vid tio-tiden, i vattnet med 4.25 och sedan rockade vi till klockan var 15:00 då vi la av. Anledningen till detta var att 3.6 lämnades hemma(vem fan kunde tro att det skulle blåsa så in i helvete på Dalarö) och vid 15:00 tiden så var det nog konstant över 20 M/s. Innan hade vi en del vindbyar som gjorde att man flög åt helvete. Det du nämner om vattnet som såg ut som om det kom en 2 meter hög snöstorm, den nådde oss åxå, jag lovar. Det såg fanimej sjukt ut. En 35-fots segelbåt på klubben där vi gick i välte på land i en av byarna. Fan va det var roligt idag, denna dag efter 1:a advent 1999 kommer man minnas för alltid. Kul att det finns andra på vattnet som haft en kanondag.
    /Hälsn en mycket nöjd Krille från Stockholm.
    Ps: Undrar hur V-kusten hade det idag? Ds

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underbar dag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.