Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underhåll inför vinter/flytväst

  • Underhåll inför vinter/flytväst

    Publicerad av mrquality på 5 november, 2020 vid 21:01

    Hej!
    Idag var det dags för underhåll inför vinter.
    Under den här tiden med vindsurfing har förstått att säkerhet är väldigt viktigt och att slarva kan ibland skapa problem. Då idag byte tamp till mina bom front stycke och formulina till mast förlängare. En sak som jag alltid underskattat var en flytväst då har alltid haft billiga variant. Men nu efter ett par år som har börjat åka fort har upptäckt att vatten blir hårdare och hårdare vid en krasch. Har köpt en ION Booster X som är en super bra flytväst men är också ganska tjock så landning är mjukare på vatten. Men den som jag tycker är bäst är baksidan stor ficka framsidan ficka med zipp och små fickor på sidan. Jag har gjort en kit som hänger i baksidan som innehåller 2 tampar till bom en formulina till förlängare och en

    Attachment Image
    mrquality svarade 3 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mrquality

    Medlem
    5 november, 2020 vid 21:03

    framsidan kan även ha en mobil i vattentät skal ICE

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    5 november, 2020 vid 21:05

    Baksidan stor ficka med krok

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    5 november, 2020 vid 21:06

    Kit ICE

    Attachment Image
  • erland

    Medlem
    6 november, 2020 vid 14:04

    Smart!

  • rickard_nr1

    Medlem
    6 november, 2020 vid 18:34

    Jag kör många gånger ensam och flytvästen är en billig livförsäkring.. Jag har Aquapack för telefonen och en extra tamp i flytvästfickan. Kör extra lång nedhalstamp med så man har extra om något händer och de är lättare att rigga än att dra, trä i trissor och dra.. Sen är de än viktigare när de är kallt att kolla tamp efter skador och gummi efter sprickor nnan man går ut i vattnet. Jag kör med formuline tamp, hal men riktigt bra tamp👍

  • sundheden

    Medlem
    10 november, 2020 vid 10:22

    En mini-tunna med Cognac måste man ha också!

  • mrquality

    Medlem
    10 november, 2020 vid 10:29

    En mini-tunna med Cognac måste man ha också!

    Själv klart. Mini flaska med snaps. Bärska droppar i så fall man börja frysa, det gå bra även med grappa.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Underhåll inför vinter/flytväst

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.