Senaste nytt Forums Vågsurfing Underställ under dräkten?

  • Underställ under dräkten?

    Publicerad av aintain på 8 september, 2012 vid 15:48

    Jag har efter patagonias marinoullösning funderat över hurvida man kanske skulle investera i ett passande underställ i ull att ha under dräkten i vinter.

    Finns det någon som har erfarenheter och har testat detta? Är det en bra ide? Blir det stor skillnad på värmen (du som testat)? Blir det mycket klumpigare att paddla med? Jag tänker att vatten som kommer in kanske spolas runt lite väl snabbt där inne men vet inte riktigt. Har du några tipps eller varningar på ställ isåfall, bör man skaffa marinoull?

    Dela gärna era tankar och funderingar i denna fråga
    /Anton

    surf_smurf svarade 11 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • karl-petter

    Medlem
    9 september, 2012 vid 09:25

    Har inte personlig erfarenhet men Cronskär som jag körde med igår körde just så och vad jag förstod var det inte första gången. Men personligen skulle jag nog istället investera i tjockare dräkt och med rejäla muddar. Alltså om du ändå tänker köpa in underställ.

  • surf_smurf

    Medlem
    17 september, 2012 vid 10:39

    Jag skulle inte gå från ett merinoull underställ till ull. Merinoullen värmer mycket bättre om du blir blöt, och det finns ju risk för det om du paddlar. Men jag håller med Karl-Petter att du ska köpa tjockare dräkt och du vill ha värmen och fortsätta använda merinoulls understället.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Underställ under dräkten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.