• anonym-anvandare

    Medlem
    7 oktober, 2002 vid 23:49

    Ska man ha väst med huva innanför eller utanpå dräkten?

  • endy

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 06:55

    Innanför dräkten…dude tongue.gif

  • flytboj

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 07:44

    Jag skulle vilja påstå att man bör ha väst med huva utanpå dräkten, bl a för att täta dragkedjan på dräkten…..

    Mer kuling åt folket!

  • endy

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 08:30

    Njao, det går ju kanske oxå men den värmer ju knappast något mer då….
    Den tätar ju innifrån och då blir mkt tätare vid halsen (där vattnet kommer in)…nån som kan ge fler inflik?

  • stinger

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 08:54

    Jag drar min utanpå för att täta dragkedjan. Har aldrig provat att ta den innanför men misstänker att min våtdräkt är för trång i halsen för det och att jag skulle dö en plågsam kvävningsdöd om jag provade 🙂
    Jag har en våtdräkt med horisontell kedja i ryggen.

  • endy

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 09:04

    Okej, jag får väl ge vika lite då tongue.gif
    Men det ultimata är du en rushguard under och en väst m luva över…. cool.gif

  • robinthewater

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 10:57

    Tänk på följande: Om man har västen under dräkten och går med ansiktet före i t.ex. ett kastfall eller dubbel frammåt blir upplevelsen än värre då vattnet som pressas in i huvan inte har någonstans att ta vägen. Med västen utanpå kan vattnet rinna ut.

  • endy

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 11:09

    Men hur mycket värmer det om den sitter på utsidan? Enbart mot viss vind då isf???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 20:23

    SP säljer en väst med huva som bara är 0,5 mm tjock i något material de kallar Thermabase. Är det någon som testat om den verkligen värmer lika som en gammal 2 mm. Vilket man lovar?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2002 vid 20:26

    Jodå. NPs vantar som är öppna i handflatan funkar bra. Byter man mellan att ha fingrarna i och utanför vanten funkar det kanon.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 oktober, 2002 vid 14:17

    visst, att man fryser när man är i vattnet verkar det som man kan göra något åt, men: hur beter man sig för att inte få inre frysskador när man byter om efter eller före surfet?

    /
    Jochen [proud member of cementblandarna, ketchupfabriken]

  • skarabe

    Medlem
    10 oktober, 2002 vid 17:45

    Lämnar väl ämnet lite här, men detta är en av de bästa fördelarna med att ha surfbuss – i synnerhet om du har ebersprakare eller annan parkeringsvärmare. Jag kan stå raklång i min och har kök för att värma lite kaffe mm – gutt på vintern!! Köp buss nu!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 oktober, 2002 vid 23:38

    Låg i å körde 2,5h i sträck igår lördag, ca 10grader i vattnet, hade en Sola väst under med huva, en Gul 4/3 våtisen med småhål, Sola torrhandskar, trasiga Okespoor dojjor. västen var go som fan å ha men när man fick kastfall så kom det in lite vatten i luvan. De jobbigaste var dock fötterna, var som isbitar i slutet. Händerna funkade okej, hade dock inte spänt åt banden runt handlederna så hårt så i slutet kom det in lite vatten vilket gjorde att fingrarna var nästan isbitar i slutet med.
    Det jobbigaste var dock å byta om. Fy fan, måste ha med sig extra handskar/strumpor.

    //Lars

  • mons

    Medlem
    14 oktober, 2002 vid 08:51

    läste ngn som körd med bommulsstrumpor… hjälper verkligen detta, även när de bli våta?

    och undersäll under våtdräkten, är det ett vanligt underställ…värmer detta ocksåp när det blir vått?

    kanske ngt att testa isåf… =) jag som alltid fryser ner min fötter ngt fruktansvärt.. =)

    //Måns

  • oscar

    Medlem
    14 oktober, 2002 vid 08:58

    Går med i en surfklubb ( tex Linsurf) som har omklädningsrum med varmdusch, kök torkskåp mm. Men ett aber. Klubben är inte speciellt mobil……och så får man ju stå ut med att surfa på en insjö.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.