Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Underwave vs mystic

  • Underwave vs mystic

    Publicerad av bushman på 8 april, 2012 vid 21:40

    Tjena folkens.
    Jeg er ny på forumet og också helt färsk i sporten.
    Men skal ta kurs i mai, og har börjat å se meg rundt efter Hvilke utstyr som det skal investeras i…

    Jeg klarer inte å bestemma meg för om jeg skal gå for mystic Warrior III, eller Underwave imperial/sultan sele. Noen som har provat dom och kan si Noen ord positiv/negativ om disse?

    Eller kanske jeg skal gå for noe helt annat…??

    bicless svarade 12 år sedan 10 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • danger

    Medlem
    8 april, 2012 vid 22:10

    Har inte testat Underwave, men Warrior II är grym och III:an lär inte vara sämre. Jag har haft en del problem med andra Mystic-prylar, men Warrior selen har fungerat perfekt och sitter skönt gör den också!

  • skanepaul

    Medlem
    9 april, 2012 vid 13:30

    När det gäller selar hade jag inte valt något annat än Mystic oavsett modell.

  • nolcap

    Medlem
    9 april, 2012 vid 14:52

    Välj en som inte suger vatten, Pat Love t.ex.

  • mericsson

    Medlem
    9 april, 2012 vid 21:17

    Kör min andra Mystic och är otroligt nöjd.

  • larssa

    Medlem
    10 april, 2012 vid 21:22

    Vart köper man Underwave?

  • langben

    Medlem
    11 april, 2012 vid 07:59

    Jag har hört väldigt varierande åsikter om Mystics kvalitet, konstigt nog. Vissa är jättenöjda och vissa tycker dom är kass och går sönder. Både på selar och våtdräkter. Själv är jag väldigt nöjd med min Crossfire!!

  • jaca

    Medlem
    11 april, 2012 vid 08:37

    Har någon erfarenhet av Underwave? Verkar vara ganska nya på den svenska marknaden?! Jag har kört tre olika Mystic selar och är mer än nöjd. Två generationer av Firestarter och nu en Codec med BOA! Har kvar en Firestarter till nyfikna buddies och reserv. Reaktionen på min första kitesele var att den var sjukt tung i jämförelse med mina vindsurfingselar. En kitesele utsätts för betydligt mer “varierande” krafter än en vindsurfingsele. Mina nyare kiteselar är väldigt lätta och kvalitén är super! Det verkar som om Mystic har höjt kvalitén ytterligare det senaste åren! Min rekommendation är att köpa ett märke som är erkänt av erfarna. Det finns givetvis andra bra märken förutom Mystic…

  • aka_kalle

    Medlem
    11 april, 2012 vid 09:02

    mystics selar har hållt överlägset bäst för mig av de jag testat men bara kört warriorn

  • bicless

    Medlem
    12 april, 2012 vid 21:19

    Warrior är säkert kort. Warrior III and har mjukare kanter än II och är liter skönare obelastad. Belastad tycker jag de sitter lika skönt.

    Jag har också kört ION revolt och North Styler och Dakine pyro,

    ION och North sitter bra på mig som är spinkig, de är lite mjukare. Grymt sköna obelastade och avlastar bra även belastade men inte lika bra som warrior. De har enklare snabbkoppling än warrior.

    Dakine Pyro är välgjord men rätt hård och sitter inte så bra på mig.

    Dakine har även en som heter renegade, den funkade inte alls på mig men jag vet att folk med lite mer svank gillar den.

    Bicless

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Underwave vs mystic

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.