Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing undrade bara Benke

  • budda

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:22
    Quote:
    Var det bra i Tjolöholm effter tävlingen gick det fort??

    Kan säga att det kändes som att alla rykten om ett platt speed ställe inte existerade.

  • benke-2

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 19:01

    Nah blev inte så värst bra, vågorna minskade lite grann när man kom bort till storstenen. Men att bränna på en brant slör över vågorna var det för oroligt för.
    Så 15-20 ms och ca 15 cm vatten över piren blir för stökigt.
    Kanske hade funkat om vattenståndet varit + 30-40 cm istället, 15 cm över piren borde vara typ + 60 cm.

  • tobhed

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 20:47

    Jag har hört nåt rykte om att det var svårt att komma hem igen, det kan väl inte stämma…? 😉

  • budda

    Medlem
    8 oktober, 2009 vid 08:10

    Efter att kneckt bomlattan tog jag en trevilg promenad i det fina landskapet. Sen om benke bara ville vara trevilig och kolla om jag var ok. eller om han gillade att kryssa fam och tillbaka Det vet jag ej. Men med de få timmar jag har på vattnet i år så är man nöjd med allt som har med denna sport att göra..

  • marden

    Medlem
    8 oktober, 2009 vid 18:06

    och jag undrar om det gick fort igår för benke på närlunda ,eller jeppe på dreviken,eller för petter på wacum, eller för någon stockholmare ,det blåste ju onekligen mycket.
    var det ingen som hitta någe bra ställe
    skjälv var jag på drevan det var byit och lite för mycket väst

  • benke-2

    Medlem
    8 oktober, 2009 vid 20:14
    Mården;582200 wrote:
    och jag undrar om det gick fort igår för benke på närlunda ,eller jeppe på dreviken,eller för petter på wacum, eller för någon stockholmare ,det blåste ju onekligen mycket.
    var det ingen som hitta någe bra ställe
    skjälv var jag på drevan det var byit och lite för mycket väst

    Hade väl 36,6 max där på Närlunda. Borde gå nån knop eller 2 till, hade för lite nedhal och vinden var bäst när det nästan var mörkt.
    Petter å Rådge hade väl 34-35 max på vakum.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing undrade bara Benke

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.