Unifiber elite eller Severne blue?

This topic has 2 svar, 3 deltagare, and was last updated 2 weeks sedan by  Gustav1980.

• Författare
     Tobias P 
    Deltagare

Hej!

Har köpt två Severne foilglide segel och Severne blue 90% rdm mast 460. Nu verkar det dock vara förseningar på Severne masten och undrar då vad ni tror om att ersätta den med en Unifiber Elite constant curve (den nya masten från dem som ska bla. passa Severne)

Hur stor skillnad om något är det i kurvan när Unifber trots allt ska “passa” Severne?

Tack!

The_Novice 
    Deltagare

Jag har inga av foil seglen men jag kör mycket med Severne i övrigt. Jag skulle inte rekommendera att köra någon annan mast än Severnes egen, deras master har länge varit hard-top och även om de närmar sig CC så är de nog inte riktigt där ännu. Det finns en viss variation inom CC som syns bättre här; https://unifiber.net/unifiber-masts-selector-2019-v1

Det är inte roligt att ha nya segel och undra om de skulle vara bättre på en annan mast…

• Det här svaret redigerades 3 months, 2 weeks sedan av  The_Novice.
     Gustav1980 
    Deltagare

Någon med erfarenhet av Unifbers nya mastrange?
    Deras web beskriver att de flesta tillverkare nu samlats runt CC kurvor, och att Unifiber därför delat in den kategorin i tre varianter.
    Tänker att Unifiber borde pricka rätt om de verkligen testar och utvecklar master som de säger att de gör?

Instämmer med föregående talar om känslan av rätt mast, men med Unifiber finns det pengar att spara 🙂

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account