Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Unifiber elite eller Severne blue?

  • Unifiber elite eller Severne blue?

    Publicerad av tobias-paulssongmail-com på 14 juni, 2021 vid 16:28

    Hej!

    Har köpt två Severne foilglide segel och Severne blue 90% rdm mast 460. Nu verkar det dock vara förseningar på Severne masten och undrar då vad ni tror om att ersätta den med en Unifiber Elite constant curve (den nya masten från dem som ska bla. passa Severne)

    Hur stor skillnad om något är det i kurvan när Unifber trots allt ska “passa” Severne?

    Tack!

    gustav1980 svarade 2 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • the_novice

    Medlem
    15 juni, 2021 vid 18:24

    Jag har inga av foil seglen men jag kör mycket med Severne i övrigt. Jag skulle inte rekommendera att köra någon annan mast än Severnes egen, deras master har länge varit hard-top och även om de närmar sig CC så är de nog inte riktigt där ännu. Det finns en viss variation inom CC som syns bättre här; https://unifiber.net/unifiber-masts-selector-2019-v1

    Det är inte roligt att ha nya segel och undra om de skulle vara bättre på en annan mast…

    • Detta svar ändrades 2 år, 10 månader sedan av  the_novice.
  • gustav1980

    Medlem
    13 september, 2021 vid 18:45

    Någon med erfarenhet av Unifbers nya mastrange?
    Deras web beskriver att de flesta tillverkare nu samlats runt CC kurvor, och att Unifiber därför delat in den kategorin i tre varianter.
    Tänker att Unifiber borde pricka rätt om de verkligen testar och utvecklar master som de säger att de gör?

    Instämmer med föregående talar om känslan av rätt mast, men med Unifiber finns det pengar att spara 🙂

  • gustav1980

    Medlem
    20 januari, 2022 vid 11:12

    Någon med erfarenhet av Unifbers nya mastrange?

    Deras web beskriver att de flesta tillverkare nu samlats runt CC kurvor, och att Unifiber därför delat in den kategorin i tre varianter.

    Tänker att Unifiber borde pricka rätt om de verkligen testar och utvecklar master som de säger att de gör?

    Instämmer med föregående talar om känslan av rätt mast, men med Unifiber finns det pengar att spara

    Jag svarar på min egen fråga. Köpte en Unifiber 430 75% med Constant FL Curve till ett av mina Duotone E-pace.
    För de övriga seglen har jag Duotones originalmast.
    Kan lugnt konstatera att Unifiber lyckats. Unfiber ger samma känsla som seglen jag riggar på originalmast och specifikationerna som anges på seglet stämmer för att ge rätt buk och rätt fladder i toppen.
    Original är alltid original, men vill man spara en slant så kan jag rekommendera Unifibers nya mastrange.

    • Detta svar ändrades 2 år, 3 månader sedan av  gustav1980.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Unifiber elite eller Severne blue?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.