Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing upp mot 30m/s på drogden i vindbyerna!!!

  • endy

    Medlem
    6 december, 2003 vid 14:11

    Jag var ute 3 timmar i Frösakull/Tylösand var lite byigt men kul när man fick fart på grejorna, blåste nog runt 15 m/s

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 december, 2003 vid 14:58

    vi hade 32m/s pa bron i morse inte ett tag som gick, nu sitter man i Amsterdam o pimplar bira pa vag till Cape Town

    /Rambo den fede…

  • aerial-arnie

    Medlem
    6 december, 2003 vid 15:16

    Jag börjar säkert blir gammal men 5+ grader går gränsen (igentigen 8). har gjort det för ofta i detta kalla vädret och man skadar bara kroppen har jag kommit på och sedan ger det inte mycket heller.

    VI SES I KAPSTADEN DÅ, JAG ÅKER DEN 29 DEC!!

    ALOHA
    ARNOUT,

  • lars_k

    Medlem
    6 december, 2003 vid 17:17

    Gutt Andreas. Blev det några Waves? Bilder???
    Jag fegade ur och packade mina grejjer istället. Drar till CPT nästa söndag, ju… =)

  • mag

    Medlem
    6 december, 2003 vid 22:35

    Apropå att packa, Kommer du ner under 20kg i vikt så att du komma ner med alla prylar gratis? Vore kul att veta vad det hamnade på i kilo.

    /Magnus

  • endy

    Medlem
    6 december, 2003 vid 22:53

    Det var vågor i början, cleeeean sådana men vinden var dåligt längst in så det sög lite, efter hande vred det över mer på nordost och vi slörade ner till Tylösand där det var mycket bättre tryck i vinden.

    Ujuj rätt sliten efter 3 timmar på vattnet i byig vind, fan det kommer kännas overkligt med värme….skönt!

    Nice lines!

  • endy

    Medlem
    6 december, 2003 vid 22:54
  • lars_k

    Medlem
    7 december, 2003 vid 07:23

    Ser fint ut Andreas!
    Mag, jag lyckades inte fullt ut…Plockade av stropparna
    från brädan och frontbeslaget på bommen. Vägde alla grejjer. Detta packar jag ner i boardbagen (segel utan påsar):
    Gun Wave MC 5.3 3890
    Gun Wave MC 4.5 3420
    Ezzy skinny 400 1710
    LS bom bakbeslag 590
    Bomhalvor 1220
    Goya 255 bräda 6610
    Boardbag 2400
    Extra emballage ca 800
    TOTALT 20640 fasen…

    Hoppas klara mej ändå. Har hört att andra har lyckats. Nu gäller det bara att få ner resten i handbagaget…Ser inte helt omöjligt ut faktiskt. Tar minimalt med kläder med mej, köper på plats.

  • mag

    Medlem
    7 december, 2003 vid 15:37

    Bra jobbat!
    Ska nog inte vara omöjligt att komma billigt eller gratis ner till SA med den slimmade packningen. Extra emballage är nog en bra investering. Och kläder lär ju inte kosta skjortan där heller. Gytt mos!
    /Magnus

  • surfskutt

    Medlem
    7 december, 2003 vid 17:53

    Är det ingen gräns för hur långt bagaget får va? När jag åkte så va jag tvungen att special inchecka surf utr. även fast den inte vägde över 20 kg.
    /Andreas

  • lars_k

    Medlem
    7 december, 2003 vid 18:35

    South african har en gräns på 277 cm för “surfboard”. Men reglerna är lite luddiga på vad som gäller. Jag är inte helt säker på att klara mej utan extra kostnad även om jag viktmässigt klarar gränsen. Jag ska iaf inte säga att det är vindsurfingutrustning, utan en surfbräda.
    Fick du betala extra trots att du klarade vikten?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing upp mot 30m/s på drogden i vindbyerna!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.