Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppblåsbar freeride?

  • Uppblåsbar freeride?

    Publicerad av dr-masse på 15 juni, 2015 vid 06:58

    Rätt intressant, måste jag medge. Skulle själv kunna tänka mig detta att ta med till familj och lite kul segling på sommarställen.

    [video=dailymotion;x2lg54v]http://www.dailymotion.com/video/x2lg54v_la-premiere-planche-windsurf-freeride-gonflable-full-planing_sport[/video]

    spinl svarade 8 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • staffomania

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 07:51

    @dr Masse 733838 wrote:

    Rätt intressant, måste jag medge. Skulle själv kunna tänka mig detta att ta med till familj och lite kul segling på sommarställen.

    [video=dailymotion;x2lg54v]http://www.dailymotion.com/video/x2lg54v_la-premiere-planche-windsurf-freeride-gonflable-full-planing_sport[/video]

    Såg den där. Ser ut att flexa lite i gipparna men annars älskar jag att man försöker göra prylar som tar lite mindre plats. Kan man kombinera den brädan med en tredelad mast och göra större segel vikbara så dom blir hälften så långa vid packning skulle man ju nästan kunna få in utrustningen i en fiat 500.

    Edit: Skulle kunna ha en liggande på jobbet och köra riddarfjärden på lunchen 🙂

  • erree

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 08:44

    Dagen då man på nått vis kan göra delbara rails av hårdplast /nån komposit som kan åstadkomma en ordentligt skarp kant och ytterligare styva upp konstruktionen, först då tror jag folk på allvar kommer se detta som ett alternativ. Men det är absolut ingen omöjlighet!

  • dr-masse

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 09:10

    Med tanke på hur fort utvecklingen gått med uppblåsbara SUP-brädor är det nog fullt möjligt.

  • fjant

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 12:43

    Vad tror ni om en mindre modell, typ klassisk freeride på 110 liter?
    Skulle va klockrent att ha med sig på båtsemestern! En 6.0 som störst så får man utan problem plats även i en mindre ruff.

    /Mackan

  • dr-masse

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 12:56

    Varför inte? Starboards minsta windsup e ju på 170 liter och en 110-120 liters bräda borde väl funka och kanske till och med vara enklare att få styv?

  • fjant

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 16:07

    Ja, visst, mindre borde gå att bygga styvare. Fast kundkretsen är väl mer prestandakrävande i den storleksklassen, så det är säkert för stor risk att lägga stålar på utveckling av något dylikt.

    Men det vore coolt! Med min 5,9:a mäter gearbagen in på 2m. som längst. Och brädan hoprullad i en påse! 🙂

    Mackan

  • bicless

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 17:02

    Jag har beställt hem den starboardbrädan, gjorde det så fort jag fick infon. Jag gillar konceptet, man kan ju till och med bumpa dessa med en brygga eller varandra, köra upp på stranden mm, inte känsliga alls. Sen grymt portabla. Bräda + rigg i baklucka fullt möjligt. Vill nån låna och testa när den kommit går det bra.

  • staffomania

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 20:56

    @Bicless 733861 wrote:

    Jag har beställt hem den starboardbrädan, gjorde det så fort jag fick infon. Jag gillar konceptet, man kan ju till och med bumpa dessa med en brygga eller varandra, köra upp på stranden mm, inte känsliga alls. Sen grymt portabla. Bräda + rigg i baklucka fullt möjligt. Vill nån låna och testa när den kommit går det bra.

    Det kan du ge dig på att jag vill. Vilken volym har brädan?

  • alexasu

    Medlem
    15 juni, 2015 vid 21:14

    Är de lika punkteringsmotståndiga som en gummibåt eller så hade det varit sjukt grymt för nybörjarbrädor!

  • calle

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 06:49

    Vi såg när dom filmade det där på Spreckelsville, det blåste perfekt jämn 6.5 vind.
    Brädan verkar vara gjord i ett sånt där gummibåtsmatrial, vi vågade inte peta för mycket på den 🙂
    Det som såg “minst bra” ut var infästningen av fenan, den såg liksom lite prototypig ut.

    / Calle

  • bicless

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 15:13

    Den görs i 3 storlekar 255x80cm 285x90cm och 300x90cm.

  • spinl

    Medlem
    16 juni, 2015 vid 16:18

    Riktigt sugen, perfekt att ha med sig på båten till sommaren!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppblåsbar freeride?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.