Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Uppblåsbar SUP för chopp

  • Uppblåsbar SUP för chopp

    Publicerad av towel på 26 februari, 2014 vid 18:19

    Hej!

    Sugen på att komplettera min vindsurfutrustning med en SUP för att få fler dagar på vattnet. Uppblåsbar låter lockande. Cykla ner till stranden, slänga med i bilen på strandutflykten med mera.

    Börjat titta runt men SUParna känns ganska renodlade plattvatten/vågor. Bor i Helsingborg och här är ju aldrig annat än chopp.. Några tips på bräda som man skulle ha kul med i sundet också?

    towel svarade 9 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • mag

    Medlem
    27 februari, 2014 vid 05:47

    Här har du ett förslag med spetsig nos för att skära genom vågorna men ändå åkbar i små vågor.
    http://gongsupshop.com/epages/box1707.sf/fr_FR/?ObjectPath=/Shops/box1707/Products/GON4SUPINF106

  • towel

    Medlem
    27 februari, 2014 vid 08:32

    @Mag 721255 wrote:

    Här har du ett förslag med spetsig nos för att skära genom vågorna men ändå åkbar i små vågor.
    http://gongsupshop.com/epages/box1707.sf/fr_FR/?ObjectPath=/Shops/box1707/Products/GON4SUPINF106

    Tack så hemskt mycket!
    Enda minuset skulle väl vara att priset nästan låter för bra för att vara sant 🙂

    Du länkade till en 10,6. Skulle du reka samma storlek om jag sa att jag vägde in på 60 pannor?

    *edit* Såg att 10,6 var minsta storlek med spetsig nos.

  • mag

    Medlem
    27 februari, 2014 vid 18:40

    Just så, den med spetsig nos fanns tyvärr inte mindre. Men om fler som är tyngre ska använda den och du ändå mest paddlar rundor och en och annan våg så funkar den nog bra. Om du är så lätt som 60 kg och den är för dig endast så skulle jag kanske gå på 9′.

    Lite frakt tillkommer och sen måste de finnas i deras lager.

  • towel

    Medlem
    27 februari, 2014 vid 20:56

    Bara jag och frun som är än klenare. Men 10.6 är kanske mer allround och bättre i våra skumpiga förhållanden. Svåra beslut nu..

  • towel

    Medlem
    1 mars, 2014 vid 21:50

    Ok, har nu rensat ut lite vindsurfingprylar och är redo att trycka på köp. Så dyker frågan om paddel upp.. Har sett delbara på andra ställen som låter passande om man nu väljer en uppblåsbar bräda. Men hur bra är dem egentligen? Kanske bara dumt att tumma på prestanda för att spara en meter plats. Om jag vill lägga runt 100 euro på en paddel hos Gong, vad hade ni satsat på?

    Och så ska jag nog tänka en vända till på 9 vs 10.6 🙂

    Tack så hemskt mycket om du har orkat läsa mitt velande ända hit.

  • towel

    Medlem
    3 mars, 2014 vid 20:58

    En Gong 10’6 beställd. Tack för tipset Mag.

  • mag

    Medlem
    4 mars, 2014 vid 22:01

    Ställbar paddel är inte dumt i början, särskilt om ni är fler som ska paddla och olika långa. I vågor vill du ha ca kroppslängd och kanske upp till plus 5 cm. För plattvattensupade vill du ha ca 10-15 cm extra.
    De ställbara är lite tyngre och vissa kan glappa lite. Jag själv har flera paddlar för olika supning. Supar du mycket kommer du vilja ha en fin lätt kolfiberpaddel så småningom.

  • towel

    Medlem
    5 mars, 2014 vid 21:37

    Blev en GONG PADDLE FLEX EPOXY, 800gr.

    Fick idag mail om att brädan som har lagerstatus I lager, Spring +10days, förvänts dyka upp mitten av juli.. 🙁
    Försökte då häva köpet men får se hur det går.

  • dude

    Medlem
    8 mars, 2014 vid 23:32

    …då kan du ju se om det går att få en 9′ snabbare om det nu skulle hjälpa på något sätt. 🙂

  • towel

    Medlem
    10 mars, 2014 vid 20:50

    Samma ledtid på samtliga deras uppblåsbara modeller, var dock inga problem att annullera beställningen hos Gong.

    Bestämde mig sedan för att lägga till några tusenlappar och slå till på en Red Paddle All water 9´6 då de fått fina recensioner överlag. Var lättare tänkt än gjort, 2013 års modell var slut i de svenska shoparna och i stort sett alla utländska som inte verkade allt för obskyra. Några månader till 2014 dyker upp. Får se vad det blir, med dagens skåneväder känns det jobbigt att vänta 🙂

  • svenne

    Medlem
    11 mars, 2014 vid 16:30

    Har du kollat med Kajaktiv?
    Jag tror att det åtminstone finns en demo-Red Race om du inte vill vänta på en ny. 14-fotaren går löjligt bra, 14:e plats på Battle Of Paddle med en ballongbräda är inte dåligt.

  • cobree

    Medlem
    17 mars, 2014 vid 16:39

    Om du vill vara snabb varför inte en
    http://store.konaone.com/en/coming-soon/race-12-6.html.

  • ola2050

    Medlem
    24 april, 2014 vid 16:32

    Någon som har testat dessa sup:ar från Gong? Funderar själ på att köpa en sådan när det blåser för lite för kiten. Verkar väldigt smidigt att ha en uppblåsbar som inte tar en massa plats hemma.

  • mag

    Medlem
    24 april, 2014 vid 16:42

    Nej, har testat Gong men inte de uppblåsbara. Här hittar du lite bilder.
    http://www.gongsup.com/Inflatable-a-la-cool.html?lang=fr

    M

  • towel

    Medlem
    7 maj, 2014 vid 20:27

    @towel 721506 wrote:

    Bestämde mig sedan för att lägga till några tusenlappar och slå till på en Red Paddle All water 9´6 då de fått fina recensioner överlag. Var lättare tänkt än gjort, 2013 års modell var slut i de svenska shoparna och i stort sett alla utländska som inte verkade allt för obskyra. Några månader till 2014 dyker upp. Får se vad det blir, med dagens skåneväder känns det jobbigt att vänta 🙂

    Har nog gått troll i mina beställningar.. Slog till på en allwater från en butik i närheten. Skulle fått en 2014 till 2013 års reapris då de hade fel på sitt lagerstatus. Beräknad leverans april, nu försenad till slutet av maj. Vad gör man med surfweekend planerad 17-20 maj?
    Har ju blivit lite snål då Gongen gick på 5k, allwatern 7k (ink paddel!).
    Övriga märken som jag hittar i närheten närmre 10k. Kanske bara att bita i sura äpplet 🙂
    Någon bräda ni vill tipsa om?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Uppblåsbar SUP för chopp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.