Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Uppblåsbar SUP för chopp

  • svenne

    Medlem
    7 maj, 2014 vid 22:26

    …och du har kollat med Kajaktiv?

  • towel

    Medlem
    8 maj, 2014 vid 05:07

    @Svenne 723029 wrote:

    …och du har kollat med Kajaktiv?

    Ja, 9,6 har varit slut hela våren.

  • towel

    Medlem
    11 maj, 2014 vid 14:16

    Blev till slut en sån här:

    En rrd 10’2. Kommer kanske en liten recension senare i veckan.

  • ola2050

    Medlem
    12 maj, 2014 vid 19:49

    Väntar med spänning på en recension på denna rrd

  • mes

    Medlem
    14 maj, 2014 vid 10:53

    Har en så’n RRD ….tung, mjuk och vindfång som en Stenabåt. Väldigt bra som familjesup/luftmadrass/leksak…
    Funkar jättebra för touring när det inte blåser för då blir det jobbigt fast vindfång drabbar ju alla brädor med stor volym. Jag funderar på vilken iSup som skulle fungera ute i Hallandshavet även när det blåser 5-7 m/s.

  • ola2050

    Medlem
    14 maj, 2014 vid 17:46

    Jag är inte ute efter vågor utan bara paddla runt lite på havet och i Ätran fina vår, sommar och höstdagar som träning. Är detta då ett bra alternativ eller ska man ha en “riktig”.

  • svenne

    Medlem
    14 maj, 2014 vid 17:49

    Det kommer att bli sketabra. Kör på bara!

  • towel

    Medlem
    15 maj, 2014 vid 19:22

    Blev premiärtur på ett spegelblankt sund idag. Har inte mycket att jämföra med men till den här formen av motion/nöjespaddling tyckte jag att den funkade utmärkt.

    Upplevde inte brädan som mjuk men det kan ju bero på min flugvikt. Däremot kan jag ju föreställa mig att kanterna upplevs mjuka om man försöker få till några schyssta bottensvängar.. 🙂

    Får se vad jag tycker efter att ha varit ute i blåst. Gissningsvis har nog nog mes redan sammanfattat det ganska väl.

  • mes

    Medlem
    15 maj, 2014 vid 20:05

    90 kg mes gratulerar :). Jag har inte vågat gå över max på pumpen…tror det är 2 något… Bar kanske…:)
    Den är som en Volvo 340 DL…gäller att inte ha bråttom.

  • mag

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 05:14

    Om du har plats hemma och i eller på bilen ska du ha en riktig hård SUP, ingen tvekan!

    Otroligt bra träning och gött för själen. Att dra rakt ut 3-4 km, sitta i sällskap av sälar och sen paddla och surfa in med vågorna igen. Ahhhh!
    Funkar bra även i Kattegatt!

  • towel

    Medlem
    15 februari, 2015 vid 21:18

    Efter mycket kul med blåssupen tänkte jag uppgradera till en hårding under våren. Letar hus norr om Helsingborg så hoppas kunna byta chopp mot fina möllevågor..

    Blir väl mestadels skvalp/motionssurf ändå så tips på en trevlig allround bräda mottages tacksamt. Gärna inte alltför stor, vet att den blir mer använd om den enkelt får plats i min Golfkombi.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Uppblåsbar SUP för chopp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.