Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Upprop föräldralediga i Sthlm!

  • grrrr

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 13:01

    Prognosen på onsdag ser helt ok ut för att vara hos mig, tycker jag.
    Vad sägs?

    Jag blir väckt vid fem så det är bara att komma förbi när det passar. Jag fixar ett varmt och torrt ställe.

    Med lite tur så blir det syd 7m/s och 20 grader.

    Skicka meddelande för adress osv.

    Vi ses!
    /Erik.

  • lowsahl

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 19:12

    Kalas Erik!

    Jag har snackat med Lars_E idag och vi träfas vid Brommaplan vid 09:30 typ för att sedan bege oss…

    Om någon annan “oanmäld” eftersläntare är intresserad av att haka på så är det bara att anmäla intresse här och infinna sig på OKQ8 Brommaplan vid 09:30.

    Ser mkt fram emot dagen!

    /Sammy

  • hangloose

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 11:03

    Tjena,
    Försöker jaga liv i den här tråden igen för att se om det finns fler pappalediga surfare som är sugna på att komma ut med likasinnade, lattja med barnen, grilla, och kanske dra ett par repor på vattnet.

    Hör gärna av er i så fall!

    //Johan
    070-6063110

  • lowsahl

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 20:01

    Föräldraledigheten är nu slut för mig tyvärr å jobbet väntar på måndag, trist…… Hade nog kunnat tänkt mig vara ledig ett par månader till för att kunna plocka upp lite höststormar.

    Lycka till m “Surfdagiset” i höst!

    /Sammy

  • hangloose

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 23:32

    Ok, hör gärna av dig om du har lust att sticka ut med barn på helger framöver. Erik (Grrrr) och jag tänkte se om vi kan få till något. Kul om fler vill hänga på. Har ev. några andra prospects som kan vara sugna på att hänga på också.

  • svenne

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 05:17

    Jag är gärna med när vi kommer tebax till Tjockholm.

  • hangloose

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 14:02
    Svenne;570879 wrote:
    Jag är gärna med när vi kommer tebax till Tjockholm.

    Tja Svenne,
    Kul att du är på! När är du tillbaka? Vad har du för T-nummer?

    //Johan

  • petalz

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 13:03

    Eftersom det blåser mån-fre och är stiltje lör-sön nu för tiden så är det dags att ta upp denna tråd!!

    Jag är hemma med min snart 1-åriga dotter och hon är grymt sugen att se pappa surfa några gånger till innan isen lägger sig.

    Finns de nån mer som lessnat på öppna förskolan och vill göra gemensam sak?

    Närmast tänker jag på torsdag då prognosen säger rejält med nordan.

    / Peter, 0702176701

  • vind

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 09:48

    Hej alla med samma underbara “problem”.

    Eftersom det ändå bara är bomkörningar, plattvatten och kyla hemma i Stockholm …..här är ett annat koncept på “föräldraledighet med surf” för er som är på väg in i detta..

    Har två smågrabbar 1 år och 3,5 år. Jag hyrde ett hus på Gotlands sydspets i två månader från början av september. Sökte och fann två lokala barnvakter. Budget 15 papp totalt för boende och barnvakt. Jag har hittills haft 16 dagars segling, på sveriges bästa vågsegling spots, aldrig större än 5.0 och mest 4.0-4,5 och i helt övervägande sol. Mor har längtat efter barnen när det dunkat på i sex dagar i rad som värst. Men hon har överlevt och fått lite vuxenliv på köpet. Passar såklart inte alla…men ett annat sätt att göra det definitivt.

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    12 september, 2013 vid 21:37

    @Vind 635412 wrote:

    Hej alla med samma underbara “problem”.

    Eftersom det ändå bara är bomkörningar, plattvatten och kyla hemma i Stockholm …..här är ett annat koncept på “föräldraledighet med surf” för er som är på väg in i detta..

    Har två smågrabbar 1 år och 3,5 år. Jag hyrde ett hus på Gotlands sydspets i två månader från början av september. Sökte och fann två lokala barnvakter. Budget 15 papp totalt för boende och barnvakt. Jag har hittills haft 16 dagars segling, på sveriges bästa vågsegling spots, aldrig större än 5.0 och mest 4.0-4,5 och i helt övervägande sol. Mor har längtat efter barnen när det dunkat på i sex dagar i rad som värst. Men hon har överlevt och fått lite vuxenliv på köpet. Passar såklart inte alla…men ett annat sätt att göra det definitivt.

    Eller så kan man ju slå sig ihop o åka på utlandsresa med ungarna:grin:. Typ 3 föräldralediga med 1 barn var till Pozo får surfa 2 dagar av 3, varav den sista bygga sandslott o pusta ut på stranden :cool2:

  • maca

    Medlem
    13 september, 2013 vid 12:52

    @Vind 635412 wrote:

    Hej alla med samma underbara “problem”.

    Eftersom det ändå bara är bomkörningar, plattvatten och kyla hemma i Stockholm …..här är ett annat koncept på “föräldraledighet med surf” för er som är på väg in i detta..

    Har två smågrabbar 1 år och 3,5 år. Jag hyrde ett hus på Gotlands sydspets i två månader från början av september. Sökte och fann två lokala barnvakter. Budget 15 papp totalt för boende och barnvakt. Jag har hittills haft 16 dagars segling, på sveriges bästa vågsegling spots, aldrig större än 5.0 och mest 4.0-4,5 och i helt övervägande sol. Mor har längtat efter barnen när det dunkat på i sex dagar i rad som värst. Men hon har överlevt och fått lite vuxenliv på köpet. Passar såklart inte alla…men ett annat sätt att göra det definitivt.

    Hur kunde jag missa att tänka i dessa banor!!! Hade alltså lätt kunna få 2 bonusmånader på kalkstens-Hawaii efter de 3 mån på Maui. Hmmm, nu blir man nästan sugen på nr 3.

  • henryk

    Medlem
    13 september, 2013 vid 13:39

    Haha – eller så skiter man i surf under den korta tid i livet man e pappaledig och ägnar den åt dom små istället ! Iaf taskig stockholmssurf ;-). Man har liksom bara en chans och tiden passerar snabbt!
    (själv surfade jag inte under mina FYRA veckor 🙂

  • svennebanan

    Medlem
    13 september, 2013 vid 19:42

    Vad man än gör så se till att barnet hinner skapa/stärka en trygg anknytning till dig under pappaledigheten. Sen kan man googla anknytning och barn för mer info angående anknytningsteori, men det här tyckte jag var bra sammanfattat:

    http://www.1177.se/Stockholm/Tema/Barn-och-foraldrar/Familjeliv-och-relationer/Foraldraskap/Samspel-och-anknytning/?ar=True

  • sailortrash

    Medlem
    15 september, 2013 vid 17:40

    Googla Jesper juul också när ni ändå är i farten…

  • isaac

    Medlem
    2 oktober, 2013 vid 07:26

    Tillbaks till ursprungsfrågan: är det nån mer som är föräldraledig i Sthlm just nu? Jag är hemma med min 1-åring fram till nyår. Nån blåsig vardag vid havet med lek och surf som omväxling till de vanliga lekparkerna skulle nog göra oss båda gott 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Upprop föräldralediga i Sthlm!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.