Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala surf

  • Uppsala surf

    Publicerad av thomme på 11 april, 2007 vid 06:39

    När vårt eget forum är stängt p.g.a. spam.

    Jag tänkte sparka igång hemma säsongen i dag efter jobbet någon gång vid 4-5 tiden. Antagligen Skaris. Enligt prognos 9 m/s V-NV och 9 grader i luften.

    Någon mer som ska åka lite ?

    thomme svarade 17 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • poppo

    Medlem
    11 april, 2007 vid 06:57

    är också på steget thomme, men jobbar hela em/kvällen ikväll. nästa sydvästan blirdet åka av!

  • surfen

    Medlem
    11 april, 2007 vid 15:14

    Satan i gatan vad det har blåst idag, började från V och bra tryck i 6,2m² och Goya FW95. Vinden vred sakta mot NV och ökade lite, 5,3m² och Exocet Cross84. En riktigt bra dag i Uppsala…. jag Daniel och Stellan var ute.

  • sinclair

    Medlem
    11 april, 2007 vid 15:17

    @surfen 375727 wrote:

    Satan i gatan vad det har blåst idag, började från V och bra tryck i 6,2m² och Goya FW95. Vinden vred sakta mot NV och ökade lite, 5,3m² och Exocet Cross84. En riktigt bra dag i Uppsala…. jag Daniel och Stellan var ute.

    Sigtuna fjärden levererade också bra med vind, körde 5,7 och 87 liters bräda, hade bra tryck från 13.30 – 16:00.

  • thomme

    Medlem
    11 april, 2007 vid 17:21

    På väg hem från jobbet ( c:a 16.20 )blev Allan och Daniel? interjuvade i radio uppland av en oförstående reporter. Men inte en käpp var kvar vid skaris när jag kom dit.

    Sedan blev det premiär på formula och 9,0 från fem till sju. Byigt värre NV – N.

    ( surfen – snygg avatar förresten )

    Vind statistik bifogas

    Forumets klocka går 2 timmar efter, universitetets vindstatistik vintertid

  • surfen

    Medlem
    11 april, 2007 vid 20:15

    @thomme 375740 wrote:

    ( surfen – snygg avatar förresten )

    Det tycker du bara för att det är du som tog kortet….;=) Men tack i alla fall.

  • jesse

    Medlem
    11 april, 2007 vid 21:52

    HAHAHAHAHA!

    Lyssnade på Radio Uppland på webben. Där finns ett hett vindsurfingrepotage från Skarholmen idag där Allan och Daniel blir intervjuade av en reporter “up in the blue”.

    http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/program/index.asp?ProgramID=68
    Klicka på 16.00-16.30, inslaget börjar efter ca 20 minuter.

    Jösses vilken dålig koll reportern hade eller vad sägs om dessa citat:
    “…folk som plaskar i vattnet”
    “…iklädd grodmanskostym…”
    “…heltäckande kroppsdräkt kan man säga med en sorts huva som liknar en tysk huva som liknar något man hade på sig när man körde stridsvagn för länge sen….”
    “…hur långt ut har du åkt?”
    “….jag tycker att det ser helt galet ut. Det är svinkallt och det blåser då vill man inte ge sig ut på vattnet nästan naken…”

    HAHAHAHA!

    Lokalradio rules!

    Allan och Daniel! Ni gjorde bra ifrån er med tanke på omständigheterna.

    Synd att jag missade en riktig schysst surfdag!

  • Oregistrerade

    Gäst
    12 april, 2007 vid 11:45

    @surfen 375727 wrote:

    Satan i gatan vad det har blåst idag, började från V och bra tryck i 6,2m² och Goya FW95. Vinden vred sakta mot NV och ökade lite, 5,3m² och Exocet Cross84. En riktigt bra dag i Uppsala…. jag Daniel och Stellan var ute.

    Jag kom lite senare å gick ut strax för kl 15.00 å då var vi två som var ute. Blåste hela EM så det var en riktigt bra premiär. Vinden var lite bångstyrig växlade mellan väst och nord men som sagt helt OK.. Vi blev oxå intervjuade av Lokalradion som nog tyckte att vi inte var riktigt kloka, men va fan……!

    / Aspen

  • thomme

    Medlem
    12 april, 2007 vid 17:39

    @Sinclair 375728 wrote:

    Sigtuna fjärden levererade också bra med vind, körde 5,7 och 87 liters bräda, hade bra tryck från 13.30 – 16:00.

    Kliver du i vid munkholmen eller ?
    Byigt ?

    V- NV blir väldigt byigt vid skaris

  • thomme

    Medlem
    16 april, 2007 vid 17:42

    Var det bara jag som var ute och guppade i dag. Jag trodde det skulle blåsa betydligt mer än 2-6 m/s som var vid Alnäs mellan 17 – 19 , Jag blev halvt galen av att kolla in denna på jobbet ( grund vind 4 m/s och SV brukar betyda drag vid alnäs men icke )

  • surfen

    Medlem
    16 april, 2007 vid 20:38

    @thomme 376805 wrote:

    Var det bara jag som var ute och guppade i dag. Jag trodde det skulle blåsa betydligt mer än 2-6 m/s som var vid Alnäs mellan 17 – 19 , Jag blev halvt galen av att kolla in denna på jobbet ( grund vind 4 m/s och SV brukar betyda drag vid alnäs men icke )

    Man kan ju inte hålla på och leka jämt! Man måste dra sitt strå till stacken också!
    Såg prognosen nu i kväll när jag kom hem, trodde nog att ni fått en hel del vind efter den grafen. Aaaa det känns skönt att veta att man inte missat något. Jag har en förmåga att bli lite retlig när jag tror det blåser och man inte kan vara på vattnet. Det är en bit fram till slutet av veckan….. Men det ser lovande ut, i alla fall nu när man kollar.

  • thomme

    Medlem
    17 april, 2007 vid 06:35

    @surfen 376861 wrote:

    Man kan ju inte hålla på och leka jämt! Man måste dra sitt strå till stacken också!

    Gräs strån eller ?

    Man får hoppas på lördag eller söndag. I dag pratade dom om snö på radion.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala surf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.