Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala/ Västeråker

  • Uppsala/ Västeråker

    Publicerad av surfen på 17 april, 2005 vid 15:19

    Blev en fin dag på V-åker, något byigt men en vind mellan O-NO 6-12m/s sol och VARMT. En timme med Mistral V97/North Natural6,2m² men vinden lag sig lite till 5-10m/s riggade Diablo6,9m² och plockade ut Mistral MTX105 sen var det bara att bränna i 3timmar. GOTT.

    surfridern svarade 19 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • levieux

    Medlem
    17 april, 2005 vid 19:38

    Trodde aldrig att det blåste så mycket.
    Det blev en tur på rullskidor istället… (Detta ständiga Vasaloppet…)crazy.gif

  • ozman

    Medlem
    17 april, 2005 vid 20:41

    Du skulle ju ringa! Men det är lugnt, jag la klart golvet istället (kul!). Någon som har koll på surfnet.se förresten? Jag var inne och kollade igår, och det ser ut som att det kommer att kosta pengar.

    Vi hörs

    Matt

  • surfen

    Medlem
    18 april, 2005 vid 13:54

    Inte har jag tid att ringa när det blåser;=) hade vi kommit övers om det?
    Jaja var ut i dag också och fick en suuuuuper dag på 3 timmar, körde 6,2m² och MistralV97. Västeråker lite byigt men mest bra drag, vinden Var mellan O-NO 6-8m/s toppar upp till 12 enl. SGU, men nere vid vattnet var det betydligt mer grin.gif wink.gif
    Så Stellan och jag är nöjda.

  • surfen

    Medlem
    18 april, 2005 vid 13:58

    Konstig debitering tycker jag? Betala för att få, tycker inte det är så lyckat, då får man betala för skräp SMS! Då är det bättre att den som skickar tar ett lite högre pris på utskicket av SMS, men att läsa ska vara gratis…. confused.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 april, 2005 vid 14:00

    Hur kör man till Västeråker, vilka vindriktninigar fungerar?

  • surfen

    Medlem
    18 april, 2005 vid 14:41

    Vad kommer du ifrån! Vindriktningar som gäller är NO-O-SO och därimellan.

  • ozman

    Medlem
    18 april, 2005 vid 16:25

    Kul för dig! Var du helt ensam igen? Idag var jag på tekniska museet med barnen istället – alltid kan man hitta på något! Nej vi hade nog inte kommit överens om det – jag försöker bara ge dig lite dåligt samvete (jag mistänker att jag kommer att mislyckas!).

    Förresten så tycker jag att prognoserna suger ganska hårt just nu. Jag väntar bara på att foreca ska komma igång. De brukar kunna pricka in de lokala förhållandena, åtminstone i Uppsala trakten.

  • iceberg

    Medlem
    18 april, 2005 vid 17:37

    Kommer från Sigtuna/Stockholm, hur bra är det att starta “norr om skokloster” ?

  • surfen

    Medlem
    18 april, 2005 vid 19:49

    Det vet jag inte, har inte gjort det själv. Men enligt S-holmarna så var det inga problem med att leta sig fram för att ta sig ut.

  • surfen

    Medlem
    18 april, 2005 vid 20:07

    Dåligt samvete nej det får jag aldrig;=) Som vanligt så var det surfuvarna Tommy/Stellan. Det var en fin dag, men tempen sjönk med nästan 4° på en halvtimme riktigt kallt blev det.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 april, 2005 vid 20:19

    Platsen vi surfar vid heter egentligen Hässleudd enl grönakartan.

  • surfridern

    Medlem
    18 april, 2005 vid 23:17

    Japp men kör 30 km/h på grusvägen när du kör ner till vattnet, tror det är en privat väg. det finns alltså ingen skylt så det är lätt att tro att det är 70 km/h där med men det är 30 km/h som gäller och det är hela grusvägen.
    snart är jag med i leken oxå då jag är rejält pollenallergisk men snart så… jag är ju så sugen!! =)
    här är lite info om ställen att surfa på runt uppsala http://hem.bredband.net/b126171/poppo/old/spots.htm

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uppsala/ Västeråker

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.