Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots ut och resa

  • ut och resa

    Publicerad av mons på 18 september, 2003 vid 15:50

    hejsan ska ut och resa om en vecka, nämligen Thailand, singapore Australien NZ och KINA

    Är det någom som har varit på dehär ställena och har kolla på utbudet, är det billigt med kites någonstans och hur ska man göra med utrustning, köpa nytt i början och släpa med eller köpa beg. på varje nytt stälel man kommer till.

    Sedan alla allmänna råd mottages tacksamt.

    mons svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 september, 2003 vid 20:10

    hur länge ska du vara borta?

  • cjuggla

    Medlem
    19 september, 2003 vid 05:31

    Jag var i thailand, hua hin nedanför bangkok vid nyår, där gick jag en tredagars kurs samt köpte en kite. kite center finns http://kiteboardingasia.com/ rekommenderar stark detta ställe, att bara softa vid hyddan vid centret om det inte skulle blåsa är ju också rätt soft!

    centret ligger dock nere just nu står det på deras hemsida 1juni-30sept. “11 dar till”

    man kan köpa kites av dom, priser står på deras hemsida. dock är det ju allra billigast i honkong i kina, det var där dom i sin tur köpte deras kites, vet dock inte hur det funkar för privat personer att köpa där och var man kan köpa någonstans.

    Hälsa från Calle om du kommer dit smile.gif

    Ring eller posta frågor här om du undrar något om detta ställe: 0707839933 (kan även lägga ut bilder i senare)

  • zoolander

    Medlem
    19 september, 2003 vid 05:58

    http://www.kitethailand.com
    jag tror det litte i puket så därför borde du inte åka dit.. men… dom verkar billiga så du kan ju åka dit, handla grjor och sen dra till tex PP där e gött.. annars tycker jag att du ska spendera all din tid på phangang!

  • mons

    Medlem
    19 september, 2003 vid 07:50

    tjena. ja tanekn var att jag skulle till hongkok enbart för att köpa lite kites och skicka hem, men pga. lite omlagda flygrutter så kommer jag inte från hongkong och vidare.

    Ska vara borta i ca 6 mån, eller tills pengarna tar slut, har bokat utresedatum den 28sep och hem i början av april, men hemresan är prelminär, kan ändras hur mycket jag vill.

    Så tänkte köpa en kite i början (Thailand, Singapore?) och sedan ha med mig den runt, är det billigt kanske jag skickar hem ett par också =)

    VAd tror ni det är för storlek som gäller i snitt, i de områdena (Thailand, Sinagpore, Australien och NZ men först och främst Australien.

    Är det någon som har varit i Shanghai, ska dit på hemvägen, kasnke kan finnas billiga kites där…

    tack för alla tips

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 september, 2003 vid 10:16

    Hej,
    Nån som vet var i Hongkong man får tag på billiga kites?
    Jag är där nu, och skulle gärna plocka med mig några kites hem.
    /Karro

  • mons

    Medlem
    21 september, 2003 vid 12:40
  • zoolander

    Medlem
    22 september, 2003 vid 17:03

    det beror ju självklart på vart du ska.. men det burkar ju alltid blåsa på ena sidan av öarna.. men jag skulle tippa på att 14-18 kvm e lagom!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 september, 2003 vid 09:22

    Om du undrar över Oz så beror det lite på när du ska vara där å var! det e ett ganska så stort land men runt dec-feb e det bra både på ostkusten å västskusten runt Brisbane, Perth. Kolla länkarna den första e bäst där står dom flesta bra ställerna med
    http://www.traqua.com

    http://www.kitepower.com.au/

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2003 vid 08:31

    Jag kan tipsa om ett ställe på Nz, som heter Nelson där är det helt guld.. Jag hade en 14kvm där och det tyckte jag funkade bra..
    Sen finns det ett ställe i wellingtons syd spets som också är bra..

    Hare skoj.. Mike

  • mons

    Medlem
    26 september, 2003 vid 10:25

    tackar, antecknar… =) många ställen man ska besöka.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots ut och resa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.