Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ut och resa???

  • ut och resa???

    Publicerad av anonym-anvandare på 28 september, 1999 vid 06:57

    Tjänare!
    Jo det är ju som så att jag planerar en resa till Australien visserligen inte ännu på ett tag men man kan aldrig förbereda sig nog, heter det väl!? Nåja i alla fall så tänkte jag höra om det finns någon som har några tips inför en sådan resa man vill ju gärna ha råd att stanna längsta möjliga tid. Räknar med att stanna runt en 40 dagar om ekonomin tillåter, hur mycket på ett ungefär brukar man spendera på mat och boende under en 40 dagars period?
    Och bör man ta brädan med sig eller är det billigt att köpa ev hyra utrustning där?

    Tar tacksamt emot alla tips jag kan få inför resan.
    Hälsningar Freddan.
    Maila mig gärna på: fizzy@hang-ten.com

    anonym-anvandare svarade 24 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • steffo

    Medlem
    28 september, 1999 vid 08:18

    Tjena

    Man kan klara sig på ganska lite pengar utan att vara snål. Själv var jag där i 90 dagar och slutnotan tror hamnade på ca 40 k sek. Då
    bytte jag bräda och köpte bla segel mast bom mm. Hyr grejorna är ganska sunkiga och det blir rejält dyrt om du ska ska hyra i 40 dar.
    Ta med prylar men minimera vikten, det lönar sig (tro mig). Mat, bensin och boende är billigt så räkna med ca 200:-/dag.

    Rodda tag på senaste nummret av Vind&Vatten där står allt du behöver veta.

    /Steffo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 1999 vid 09:08

    Tjenixen och tack för svaret. 40,000:- på 90 dar ah? Låter inte så pjåkigt, bättre än jag hade hoppats på faktiskt då jag själv räknade med en 1000:-/dag.
    Hur bodde du då egentligen om man får fråga, vandarhem, hyrstuga, hottel,tält…? Om det är så pass billigt som det verka vara att ev köpa surf prylar så kanske man borde överväga att ta med sig bräda och div tillbehör som t ex hängsele, mastfot mm och köpa resten på plats.
    Bodde du (ni) på samma ställe hela tiden? Själv så är jag sugen på att se bl a Geraldton och Margeret River, men då jag inte har något körkort så blir det väl till att ta tåget,(billigt?).

    Jag vill gärna ha reda på så mycket användbart som möjligt, så om du har några tips eller bara vill berätta lite om vistelsen i Aussi så är du hjärtligt välkommen att göra så.

    Freddan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ut och resa???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.