Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uthyrning, Nerja, Malaga, Andalusien, södra spanien.

  • Uthyrning, Nerja, Malaga, Andalusien, södra spanien.

    Publicerad av martink på 11 maj, 2006 vid 15:20

    Jag ska till Nerja (ligger ca45min från Malaga) i spanien om några dagar…
    Vet någon ifall det finns någon uthyrning av vindsurfingprylar där i närheten?

    maglu svarade 15 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • maglu

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 06:29

    Jag tar upp denna fråga igen eftersom jag ska till Nerja och Costa del sol i slutet av september.

    Någon som surfat där? Blåser det denna tid på året? Och finns det uthyrning?

  • irieman

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 06:39

    @Maglu 494239 wrote:

    Jag tar upp denna fråga igen eftersom jag ska till Nerja och Costa del sol i slutet av september.

    Någon som surfat där? Blåser det denna tid på året? Och finns det uthyrning?

    Vet inte hur det är i Nerja men om du fortsätter nå’n timme ner mot Spaniens sydspets så kommer du till Tarifa och där blåser det garanterat! Grymt mycket folk och mycket party ska det vara också nu i augusti.

    Irie Man

  • hampuss

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 07:13

    Tarifa är grymt! Blåser som fan nästan varje dag. Har för mig att det kostade 60€/h för årets prylar.
    Väääldigt mycket kiteare där..

  • mawione

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 07:34

    Är i Nerja varje sommar. Tyvärr är det inget surfställe. Det finns ingen uthyrning. Man får ta sig till Tariffa, men det är drygt 20 mil har jag för mig.

  • koa

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 07:42

    Man ska inte glömma Victor Fernandez E-42:s hemmavatten
    i Almeria – Spaniens sydostkust.

    Det skulle vara kul och testa, ska funka ganska ofta med vind från bägge hållen;

    kolla på ett exempel;

    http://www.fanatic.com/cgi-bin/pod?id=20080510134854&sprache=d&year_get=2008&month_get=05

  • pete

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 11:50

    Jag var på familjesemester i Andalusien två veckor i juli i somras. Bodde i Marbella, körde hyrgrejor ett antal dagar Tarifa (i praktiken 1.5 h enkel väg). Det blåste utav h-e (3.4-segel!) men svag side-off vilket gjorde att det var lite scary att misslyckas en bit ut; det blev ändå vindvågor på 1.5 m med nästa stopp Marocko i bästa fall, annars Azorerna. Men vindsäkert är det vid ostlig vind (Levante), västlig vind (Poniente) upplevde jag som för svag (>7 m2 segel). Den ger annars bättre vågor.

    Vid Marbella var det flera dagar klart surfbart (typ 5-6 m2) men jag såg aldrig någon vindsurfare.

    Tyska Surf (surf-magazin.de) har en nedladdningsbar artikel om Almeria (öster om Malaga) som där sägs funka riktigt bra på Ponienten. Det ser väldigt bra ut med fina vågspots.

  • maglu

    Medlem
    27 augusti, 2008 vid 12:47

    Tack för svaren.
    Lite långt både till Tarifa och Almeria. Men nån dag med bra prognos kanske det kan vara värt att åka, om resten av familjen vill sightsee:a kusten lite.

    Annars hittade jag detta på Nerja: http://www.adventuranerja.com/windsurfing.htm
    Så nånting verkar det finnas.

  • maglu

    Medlem
    9 september, 2008 vid 10:48

    Har fått svar från Adventuranerja.com (äntligen)
    Deras windsurfuthyrning är i “La Herradura” (eller “La Herrandra”??).
    20 min från Nerja.

    Någon som har erfarenhet av det stället?

    Full day 50€.
    1hr Lesson 35€

  • maglu

    Medlem
    29 september, 2008 vid 09:21

    Resultat av Nerja-besök.
    Deras alternativ av utrustning var två : Allround (för nybörjare) eller Funboard…säger en del….så det var inte aktuellt.

    Fick med mig familjen på en tur till Tarifa istället o hyrde prylar =)
    Trevligt ställe!
    Då undantaget alla nybörjar-kiteare. En kite dunsade ned med en ordentlig smäll enstaka meter från mig en gång, en annan kom släpandes och trasslade in linorna i mig när jag låg i vattnet. Måttligt underhållande…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Uthyrning, Nerja, Malaga, Andalusien, södra spanien.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.