Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Uthyrningsställen på spanska Solkusten

  • Uthyrningsställen på spanska Solkusten

    Publicerad av fjonson på 29 juli, 2014 vid 08:29

    I månadsskiftet oktober/november drar jag med familjen till en liten by som heter Duquesa på spanska Solkusten. Duquesa ligger vid kusten mitt mellan Marbella och Gibraltar ca 6 mil nordost om Tarifa.

    Känner ni till några uthyrningsställen för vindsurfing längs Solkusten? Givetvis kan man åka till Tarifa, men det kanske är lite väl brutalt för mig(?) som gammal slalomsurfare och dessutom inte idealiskt för familjen som troligen hänger med… Jag har tillgång till egen hyrbil så om det inte finns bra uthyrningsställen kanske man skall ta med egen utrustning på flyget eller vad tycker ni? Däremot tror jag att jag skall hyra grejor om jag ändå åker till Tarifa eftersom det sannolikt kräver mindre grejor än vad jag äger (både segel och bräda).

    Tacksam för tips från er som vindsurfat längs Solkusten från Marbella och söderut./

    Fredrik Jonson

    ben-hogan svarade 9 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • ben-hogan

    Medlem
    27 september, 2014 vid 11:58

    Tjena,
    vaster om Malaga finns en del platser dar folk vindsurfar under sommaren, men jag har inte sett nagra stallen som hyr ut. Estepona ar en beach dar det seglas en del, mycket kite.
    Tarifa ar fullt med hyrstallen, och jag gissar att det lattaste ar att aka dit och hyra. Sex mil ar inte mycket, Fran Algerciras over bergen ar helt OK tripp.

    Tarifa ar inte galet. Jag ar ingen expert pa forhallandena under Oct/Nov, men under sommaren plattvatten. Det blaser hart, men det ar inte mycket till vagor.

    Halsn,
    Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Uthyrningsställen på spanska Solkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.