Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utrustning El Yaque?

  • Utrustning El Yaque?

    Publicerad av frippe-s på 10 december, 2004 vid 14:32

    Ska dit jan-apr och har i nuläget endast en freestylebräda (96 l, 67 bred) och segel från 4.1 – 5.3. Frågan är nu: behöver jag komplettera med en vågbräda och ett större segel (väger knappa 80) och isf; bör jag handla här hemma före avresa eller kan jag fixa grejer där till ok priser? Hur är utbudet där egentligen?
    Tacksam för svar.
    /Fredrik

    peter-andersson svarade 19 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jox

    Medlem
    10 december, 2004 vid 15:38

    Du kan ju alltid kolla in Stefan Kläppes statistik som han gjorde när han var där: [url=”ttp://www.steffoo.net/sailing/index.asp”]ttp://www.steffoo.net/sailing/index.asp[/url]

    Tyvärr har jag ingen aning om vad dem har för grejer att sälja och sånt men detta kan vara en bit på vägen om du ska ta med stora seglet eller inte…

  • mr-pop

    Medlem
    10 december, 2004 vid 15:38

    När jag var där körde jag 5.3 – 5.8 på förmiddagen och 4.2 – 5.0 på eftermiddagen varje dag. Brädor mellan 105 – 82 liter, fast jag väger lite mer än du gör. Jag hyrde grejer så jag kunde byta lite som jag ville.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 december, 2004 vid 15:57

    Skate 101 eller 111

  • peter-andersson

    Medlem
    10 december, 2004 vid 15:59

    i januari o februari skulle jag nog föredra ett större segel. Jag kommer ta med mig 6.4, 5.8, 5.3 och 4.7 iår. chili 110 och en style guerilla.

  • frippe-s

    Medlem
    11 december, 2004 vid 18:14

    Tack för svaren. Ingen som vet något om utbudet på prylar, främst segel, i El Yaque eller där omkring?
    /Fredrik

  • peter-andersson

    Medlem
    11 december, 2004 vid 20:12

    segel finns det att få tag på i nån uthyrning, det däremot man ska se till att få med sig är bra tampar, epoxi, fenor o sånt, då det inte var speciellt lätt att hitta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utrustning El Yaque?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.