Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utveckla vågsegling

  • dr-masse

    Medlem
    16 april, 2014 vid 06:30

    Ser riktigt fint ut, TWS. Hoppas verkligen på att få till en roadtrip till Norge i år. Då får du segla efter mig och gapa om ‘Svenske fan’, förfäras över min hängseleplacering och teknik men också jubla när jag högst oväntat, lagom ilsken och fokuserad faktiskt träffar läppen. Deal?

  • tws

    Medlem
    16 april, 2014 vid 09:11

    Glem ikke å dra på melding. East: Mastehøyt på utsiden til høyre rundt odden. På ettermiddagen kunne vi plukke skuldren på 5 metere en kilometer ned kysten, ri til spissen og så logo innover i bukten. Derav Innsiden/utsiden på Østhassel. Ikke seil for langt fra land i fra landsvind. En mann mistet utstyret i en 8 meter og turde ikke svømme etter utstyret mot Raunen (øy). Han måtte svømme mange kilometer inn til strendene.

  • tws

    Medlem
    16 april, 2014 vid 09:12

    Jeg er fortsatt slutseglad (sier dere?). To dager efter.

  • m-c

    Medlem
    16 april, 2014 vid 10:09

    Snälla, denna tråd som började lite trevande för att sedan blomma ut till något riktigt vackert, låt den inte omvandlas till en simpel norgehistoria;)
    /M

  • challgren

    Medlem
    18 april, 2014 vid 17:09

    Tillbaka till trådämnet.
    Jag har försökt att jobba på att inte gå så vertikalt hela tiden utan ha ordentligt med fart i prylarna och variera mig. Har varit på Maui några veckor nu och igår fick jag tjejen att filma lite.
    Här två svängar jag är nöjd med från dagen.

    [video=vimeo;92314032]http://vimeo.com/92314032[/video]

  • robin

    Medlem
    18 april, 2014 vid 20:46

    Snyyyggt!

  • tws

    Medlem
    19 april, 2014 vid 02:38

    Den siste svingen var naish verdig. Men hva fan er det med trapesen? Swedish ribcageharness igjen? hehe 🙂 (rolig nå, noen må jo ta dere partysvensker)

  • raggarn

    Medlem
    19 april, 2014 vid 08:20

    snyggt……
    det syntes efter ikrokningen att du va nöjd me den svängen .. he he he 🙂

  • alexasu

    Medlem
    20 april, 2014 vid 12:49

    @challgren 722562 wrote:

    Tillbaka till trådämnet.
    Jag har försökt att jobba på att inte gå så vertikalt hela tiden utan ha ordentligt med fart i prylarna och variera mig. Har varit på Maui några veckor nu och igår fick jag tjejen att filma lite.
    Här två svängar jag är nöjd med från dagen.

    Riktigt schyssta svängar!

  • challgren

    Medlem
    20 april, 2014 vid 20:23

    Du kan vara lugn…jag trycker ner selen/trapesen lite då och då mot höfterna.
    Däremot kommer jag aldrig motera dit en string skärande in i rumpan 😉

    @tws 722570 wrote:

    Den siste svingen var naish verdig. Men hva fan er det med trapesen? Swedish ribcageharness igjen? hehe 🙂 (rolig nå, noen må jo ta dere partysvensker)

  • jlhp

    Medlem
    19 juni, 2014 vid 21:20

    @dr Masse 722451 wrote:

    Sist på Bjäre satt jag en bra stund och kollade på den här killen. Ingen aning om vem det är, men skön stil på vågen var det. 🙂
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=65744&d=1395129890&thumb=1[/IMG]

    David Claesson heter killen med den sköna stilen på vågen 🙂

    Stort tack till alla inblandade för en grym tråd med många bra tips. Fick en härlig session idag där jag upplevde att jag seglade bättre än på flera år (säger tyvärr inte så mycket, men ändå, på min nivå får man ju glädja sig åt det man kan 😉 ), mycket tror jag tack vare en del av tipsen i denna tråden och inte minst peppet – att våga gå på och satsa och våga tro på sig själv. Jag tycker tråden är värd att spara någonstans där den är lättillgänglig (förslag)!

  • tws

    Medlem
    8 september, 2014 vid 11:55

    Its in the details: (kombineres med S-66 innlegg to sider siden)

    Da Clas Voget begynte å seile Lista for to år siden så jeg at han la seilet bakover på vei ned bølgen før bunnsvingen. Så skotet han inn og seilet lå magisk på vannet når han kantet brettet uten at han behøvde å legge det ned. Så, seilet frem, frm, fram-over vannet rett opp i clewfirst mot toppsvingen. “Det går så fort at ingen ser” sang Imperiet. Han har er et spaderess i ermet!

    Bruke denne ved side/side-off på Lista nu. Når man venter på at vågen. Holder bommen kun med bakhånden, lutar riggen bakover og jeg framover (bøyd framben) og av en eller annen grunn trekker jeg det siste draget av sigaretten med framhånden før sneipen knipses og jeg kan trykke gassen i bånn.

    Der ser du Masse, toppsvingen begynner tidligere enn man tror.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utveckla vågsegling

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.