Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utvecklingen går framåt

  • Utvecklingen går framåt

    Publicerad av deimos på 9 augusti, 2013 vid 12:17

    Köpte ny bräda igår, en Starboard Futura 121.
    La den på gräsmattan jämte min gamla Bic Astro Rock. Nästan helt samma shape…eller inte:grin:

    AstrovsFutura.jpeg

    sailortrash svarade 10 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jester

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 12:20

    Haha, cool bild! Och jag tyckte min gamla astro rock var bred på den tiden… Är väl ungefär samma volym på brädorna också?

  • deimos

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 13:43

    @Jester 714193 wrote:

    Haha, cool bild! Och jag tyckte min gamla astro rock var bred på den tiden… Är väl ungefär samma volym på brädorna också?

    Tror Astron är på 125l, Futuran är på 121. Men jag kan inte dissa Astron helt, det är den som fick mig hooked på vindsurfing. 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 13:52

    Hände en lite kul grej på föräldrarnas landställe i norra Roslagen för ett par veckor sedan.

    Två killar är ute och kör med äldre utrustning, ett skönt F2-segel från tidigt 90-tal samt en Bic-bräda. En av de testar vindsurfing för första gången och kämpar på bra. Kan dock inte hålla mig… och går ut i vattnet för att visa lite hur han behöver stå för att komma iväg lite enklare.

    ‘Kan jag gå upp på brädan och visa?’ ‘Visst!’. Så, hoppar upp och ser att det är en Bic av någe slag som jag känner igen. Guppar ut, visar några slag, någon helikopter och ett par enklare gippar i de fem sekundmeter som det var. Rätt stadig bräda i längsled, lite smal och ostadig för en nybörjare är den nog ändå, trots att jag flyter som en kork på den. Inget centerbord.

    Då ser jag vad det är. En Astro Rock. En av mina allra första ‘riktiga’ brädor. En slalombräda på den tiden som jag nu först trodde var någon form av Bic nybörjabräda när jag klev upp på den. Som jag kämpade för att ens segla på den. Och jädrar vad mycket lättare det är att lära sig och utvecklas på en modern bräda. 🙂

  • deimos

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 14:11

    @dr Masse 714204 wrote:

    Som jag kämpade för att ens segla på den. Och jädrar vad mycket lättare det är att lära sig och utvecklas på en modern bräda. 🙂

    Astro Rocken är det enda jag surfat på. Ska bli sjukt kul att ge sig ut på Futuran. Hoppas det är så mycket lättare som du säger. Har beredskap i helgen så kan tyvärr inte ge mig ut då.:mad:

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 14:26

    Kul! Min första bräda var också en Bic Astro Rock, har den fortfarande kvar faktiskt, har dock inte kört med den på många år. Men som sagt, ett jäkla slit att lära sig på en sådan bräda jämfört med dagens instegsbrädor. Men den var rolig när man väl hade börjat lära sig lite.

  • walle_gbg

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 15:27

    Att lära sig på en Astro Rock var ju ändå ett rejält lyft jämfört med att börja på en Dufour Wing för att sedan gå över till en Surfpartner 347 (tror jag att den hette).

  • marden

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 21:50

    @Deimos 714191 wrote:

    Köpte ny bräda igår, en Starboard Futura 121.
    La den på gräsmattan jämte min gamla Bic Astro Rock. Nästan helt samma shape…eller inte:grin:

    haha mastfoten är nästan på samma ställe , framifrån sett..:)

  • walle_gbg

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 21:58

    Inte konstigt att det var svårt att komma bak i fotstropparna.

  • billie

    Medlem
    10 augusti, 2013 vid 08:52

    Som det kan se ut .Bilden är lite missvisande Futuran är ju bara 40 cm kortare än bicen

  • sailortrash

    Medlem
    10 augusti, 2013 vid 11:01

    Framförallt har det skett en smärre förbättring vad gäller segel…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Utvecklingen går framåt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.