Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad använder ni för resebag?

Taggad: , , ,

  • hildingdude

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 10:10

    köp så stor bag som möjligt! vad jag har fattat om bagaget är:
    att om det är över en viss längd kan dom inte ta de på bandet därför går de som “klumpigt bagage” så egentligen spelar inte vikten någon större roll jag har haft med mig en 160 bag med 76 kilo i en gång och den kostade fortfarande 400 kronor.
    jag har nog aldrig åkt och kitat med 20 kilo, senast i egypten hade jag 7, 9, 12, 16, 3 dräkter (en 5/3 en torrdräkt och en shorty) 3 bommar och kläder i min deciver-bag de kostade 600 (200 till-lägg utanför EU).
    vad du borde tänka på är om du ska är sugen på att skaffa en vågbräda om den kommer gå i bagen. Är du säker på att du inte kommer ha en vågbräda i den så köp något som är runt 140 för då blir bagen “styv” i bottnen om du lägger brädan där och då är den mycket enklare att hantera på flygplatser osv.
    jag har en sånhär bag just nu och den passar mig jättebra! kanske behöver något större om man reser flera med samma bag men då har jag en cabrhina 160 bag också fast den är rätt slut nu…
    hoppas de va till hjälp!

  • mtias

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 10:22
    Quote:
    köp så stor bag som möjligt! vad jag har fattat om bagaget är:
    att om det är över en viss längd kan dom inte ta de på bandet därför går de som “klumpigt bagage” så egentligen spelar inte vikten någon större roll jag har haft med mig en 160 bag med 76 kilo i en gång och den kostade fortfarande 400 kronor.

    400:- låter helt klart överkomligt.

    Quote:
    hoppas de va till hjälp!

    Det var precis info som detta jag letade efter. Tack så mycket för ditt svar : )

    Jag siktar nog på 140 bagen om den verkar rymlig för bräda + övriga utrustningen. Ingen vågis för mig.

    /Mathias

  • sourra

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 10:34

    Jag kör en lättare väska i form av Naish Golf utan hjul och en lite tyngre Naish Porter Roller med hjul beroende på var jag ska resa och hur mycket grejer som ska med. Golf-väskan rymmer utan problem 3 kites, 2-3 brädor + sele & bommar. Portern tar utan problem 3 brädor, 4 kites, bommar, pump, sele osv. men när man kan packa så mycket går det rätt snabbt att gå över viktgränserna med råge. Golfväskan räcker för de flesta behov och är rejält vadderad så att brädorna inte skadas.

  • yann

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 12:59

    Ska du resa lätt så rekommenderar jag den här. Den rymmer det man behöver. 2 kites, pump, sele, bräda, våtdräkt och bom och den går lätt att bära på ryggen när man knallar i sand. Gick nyss en halvmil med den faktiskt. Riktigt bra funktioner som att axelremmarna går att ta loss och spännena går att gömma så de inte fastar eller går sönder på flyget. Separat vadderat fack för brädan.

    Här hemma kör jag en sån här RRD hjul-väska. Jag har inte hittat en övre gräns för vad den sväljer. 3 stora bomfack på utsidan och nätfack på insidan för småprylar.

  • nic

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 13:16

    2.jpg
    Jag rekommenderar denna. (om jag har vågis med mig blir det något annat) Inga hjul = lätt att bära på busstationer, längs stranden, på segelbåt å sånt som är viktigt för mig när inte allt är planerat i förväg. Sväljer en bräda och 2-3 kitar.
    Just nu har jag en rätt sugit stor prolimit med hjul som jag aldrig skulle vilja checka in om jag inte var tvungen att ta med vågbrädan.

    nic

  • mtias

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 10:57

    Blev en sådan här till slut:
    prolimitstackerbag09.jpg

    Håller precis maxlängd(140 cm) för vad man får ta med sig gratis på flyget(LH) utan extra kostnad. Lätt, samt med hjul(som jag tror man kan tabort). Rymmer nog 2 brädor och två till tre drakar skulle jag tro, har inte “provpackat” den än.

    Tack för svaren tidigare.

    /M

  • sourra

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 11:02

    Man rymmer ofta en extra kite om man är lite noga med att vika dom noga så att man kan placera dom på tvären istället för på höjden.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad använder ni för resebag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.