Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är det för schysst move…?

  • poppo

    Medlem
    27 juni, 2007 vid 18:36

    ser ut som som en “air-spock” (nu heter den säkert nåt annat?), har för mig att robby seeger nötte såna i nån gammal film – dock inte i närheten av att landa så där cleant! grymt snyggt.

  • oaxen

    Medlem
    27 juni, 2007 vid 18:37

    Skulle påstå att det är en “table-top-forward-bodyflip-sailflip-loop” dvs en “table-top-air-spock-loop”.

    Först lägger han upp en “bordskiva”, sedan går han runt seglet som i en spock. Undrar om inte det var Lars Pedersen som kallade det för en air spock eller nåt i sin DVD-film “Freestyle”.

    Grymt trick i alla fall!!!

  • poppo

    Medlem
    27 juni, 2007 vid 19:33

    kollar man på masten är det ingen loop, men visst resten av paketet snurrar ju på bra!
    själv snurrar jag mest på tummarna nu för tiden i avsaknad av vind, åsså alla dessa små skrämselprognoser som håller hoppet upp bara för att göra en besviken varje gång.

  • oaxen

    Medlem
    28 juni, 2007 vid 07:21

    @poppo 392950 wrote:

    kollar man på masten är det ingen loop, men visst resten av paketet snurrar ju på bra!
    själv snurrar jag mest på tummarna nu för tiden i avsaknad av vind, åsså alla dessa små skrämselprognoser som håller hoppet upp bara för att göra en besviken varje gång.

    Om man inte kallar cheese rollen en loop förstås. Det är ju allra mest rent tekniskt en ostrulle med “body varial”* och en sail flip.

    Som sagt grym move. Tyvärr ser man för lite sådan variation i vågtävlingarna. Tycker att de flesta seglarna(/domarna) är väl konservativa.

  • aronh

    Medlem
    28 juni, 2007 vid 14:16

    Jag gillar det starkt. Bara ut och träna.

  • surfmanj

    Medlem
    2 juli, 2007 vid 06:40

    Skulle säga att det är en Air-spock med lite gott häng i!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad är det för schysst move…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.