Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad är det här för bräda?

  • vad är det här för bräda?

    Publicerad av isis på 1 november, 2010 vid 14:47

    Köpte denna brädan för något år sedan men har inte seglat särskilt mycket på den. Jag tror den ligger på ungefär 90-95 liter men är inte alls säker. Bara en gissning baserad på hur bra den flyter med mig på. Jag undrar om någon kan säga något om vad det kan vara för typ av bräda utifrån formen, hur gammal den ser ut att vara etc. JP märket på undersidan är en dekal, så jag vet inte om det faktiskt är en JP bräda. Bilden är tagna med mobilkamera men dem är iaf någorlunda ok.

    surfslusken svarade 13 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    1 november, 2010 vid 16:33

    Hemmabygge? Fast ser rätt välbyggd ut.

  • alexullared

    Medlem
    1 november, 2010 vid 16:42

    Ser lite ut som nån sågat av några cm av nosen och sen lagat ihop det igen?

  • isis

    Medlem
    1 november, 2010 vid 16:52

    Han jag köpte den av sa att den var hemmamålad och att nosen var en lagning han hade gjort själv. Den är relativt lätt tycker jag. Stropparna som sitter på är dakine och fenan är omärkt. Framförallt undrar jag om ni kan säga ngt om vad formen innebär för hur brädan beter sig. bredden ligger väldigt långt fram tycker jag, vad får det för konsekvenser?

  • robin

    Medlem
    1 november, 2010 vid 18:04

    Vad är det för längd och maxbredd på den?

  • challgren

    Medlem
    1 november, 2010 vid 18:05

    Det är en JP…det står på undersidan 😉

  • isis

    Medlem
    1 november, 2010 vid 18:19

    Där den är som bredast är den strax under 70cm om jag inte minns fel, längd har jag ingen aning om. Ska just ner och reparera min andra bräda, passar på att mäta den samtidigt.

  • surfslusken

    Medlem
    1 november, 2010 vid 19:04

    En Naish Floater 99 liters var de innan nosen kapades o lackades (om man kalla de där kladdet lack) skulle ja sätta mina slantar på om ja vart tvingad.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad är det här för bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.